Årsmöte och skratt

Vår ordförande Bengt Jinfäldt hälsade drygt 80 medlemmar välkomna till årsmötet 14 februari.
Mötet började med parentation för under året avlidna medlemmar genom diktläsning
följd av en tyst minut. Årsmötet följde därefter under ordförandeskap av Sven-Olovf Falkbring. Hela styrelsen omvaldes för ytterligare en mandatperiod så när som på en avsägelse från Birgit Holmsgård. Som ersättare hade valberedningen föreslagit Barbro Nicklasson, som enhälligt invaldes.
Våra damer i köket hade gjort ett jätteviktigt arbete under förmiddagen genom att göra i ordning alla goda smörgåsar och brygga kaffe. När detta var inmundigat var det dags för Leif Randers och Ingemar Kavsjö – "Vackrast när det skymmer" – att underhålla oss. Detta gjorde de med bravur. Sällan har det skrattats så mycket under våra möten som till Leifs alla vitsar, vilka varvades med sång och dragspel av Ingemar.
Lotteridragning avslutade detta lyckade möte.

Sven Larsson