20240314 Månadsmöte med tårta

Inför 151 medlemmar höll Kjell Olausson ett intressant föredrag om Hamburgsund som tullort. Han gjorde en historisk tillbakablick hur Sverige såg ut på 1500-talet, då Bohuslän tillhörde Danmark/Norge. Kjell talade om de olika sillperioderna och vad de betydde för bygden.

Eftersom föreningen i dagsläget har passerat 400-strecket (414 medlemmar) så bjöds det på gräddtårta. Tårtorna var bakade av Arne Josefsson som fick kraftiga applåder för sina bakverk. "Har han varit bagare?" var kvällens vanligaste fråga.

Ronny berättade om ett bankbedrägeriförsök som han har råkat ut för.

Leif kåserade och aftonen avslutades med lottdragning.

• Publiken brukar komma i god tid för att sitta och prata en stund. 151 medlemmar kom.
  • Tårtorna har anlänt. Leif bär in en dem.
  • Dags att skära upp lagom stora bitar
  • "Nån som vill ha sista biten?" Anita frågar.
  • "Tårtbagaren" Arne Josefsson får kraftiga tackapplåder
  • Ronny Fredriksson berättar om ett bedrägeriförsök som han råkat ut för
  • Vad vore väl ett månadsmöte utan ett kåseri?
  • Kvällen avslutas med lottdragning. Eva är en av de lyckliga vinnarna. Det såldes motsvarande 1180 lotter!
  • Tårtorna har anlänt. Leif bär in en dem.
  • Dags att skära upp lagom stora bitar
  • "Nån som vill ha sista biten?" Anita frågar.
  • "Tårtbagaren" Arne Josefsson får kraftiga tackapplåder
  • Ronny Fredriksson berättar om ett bedrägeriförsök som han råkat ut för
  • Vad vore väl ett månadsmöte utan ett kåseri?