Grötfesten

Det gick åt 50 liter mjölk som köptes hos Arthur Hansson. Han står längst till vänster på bilden, sedan hans farbror Bengt Hansson och Inga-Lill Sörgard med ett 10-liters spann. Gröten kokas i Kalkåslidens kök. Vid grytan ses Ulla-Britt Danielsson och Lillemor Blad. Grötfesten lockade över 160 medlemmar, som fick risgrynsgröt och skinksmörgås och därtill kaffe och pepparkaka. Elever från 3:an i Hamburgsundsskolan lussade och därefter underhöll SPF:s egen kör "Kville Singers" med ett knippe julinspirerade melodier. Jan-Erik Hakeröd sjöng och spelade till en egen Julmelodi. Vinsterna till lotteriet var skänkta av medlemmar och bestod till största delen av hembakat. En hö-stol, skänkt av Kurt Karlsson, hade ett eget lotteri.