Medlemmarnas berättelser

Här nedan presenteras berättelser som kommit in från medlemmarna om vad de gör i dessa Coronatider.

• Ann-Marie ordnar till ett finurligt staket vid dammen av enestolpar och snören. Foto Bertil Berntsson
  • Anna-Lena tillsammans med Minja, 14 år, på promenad på Maltes stig. Foto: Ronny Fredriksson
  • Ann-Marie ordnar till ett finurligt staket vid dammen av enestolpar och snören.  Foto Bertil Berntsson
  • Anna-Lena tillsammans med Minja, 14 år, på promenad på Maltes stig.  Foto: Ronny Fredriksson

Den 9 maj 2020
Vi har vandrat på Valön och tittat på gullvivor. Vi har aldrig sett så stora och kraftiga blommor, det var nästan som ett rapsfält så vackert. I en annan hage var det blått efter strandpiltar "trift". Annars vandrar vi motionsbanan, 5 km, nästan dagligen och motionerar med Sofia från TV.
Hälsningar Britt-Marie och Jan

Den 11 maj 2020
Det är bra med oss. Vi är i karantänen varje dag, inget föreningsliv, ingen dans, ingen mattcurling men fullt upp ändå. Biarbe´ å trägårdsarbe´ å vearbe´.
Elverket sågade ned alla våra enebuskar som vi tagit vara på. Det blev 5 pallar med enevirke. Ann-Marie har fixat till ett finurligt staket vid dammen med enestolpar och snören. Det blev riktigt bra.
Hälsningar Ann-Marie och Bertil

Den 12 maj 2020
Vi har gått Maltes Stig i Munkedal/Saltkällan och det har varit mycket trevligt och väldigt vackert. Kanske det är ett tips om att man kan promenera flera stycken av våra medlemmar. Det är gott om plats. Sträckan är 4 1/2 km med många sittplatser och grillar.
Hälsningar Anna-Lena och Ronny

Den 16 juni 2020
Tornfalken och polisen
Läs Inga-Lills berättelse, klicka här!

Juni 2020
Läs Lillemor och Sölve Kaltenbachs berättelse om vad de gör under Coronakrisen.

24 juli 2020
En hälsning från Gunilla och Alan Young i Storbritannien.

25 juli 2020
En hälsning från Christel Kempton