Vinresa  den 28 september till Tyska vinvägar och vingårdar

En tidig lördagsmorgon i september anslöt ett 30-tal SPF:are för en vinresa med buss till områdena Ahr, Mosel och Pfalz i Tyskland.
Efter övernattning och frukost i Bremen bar det iväg mot Ahrdalen
och den lilla orten Marienthal. Vi besökte klostret där, för att provsmaka traktens viner.
Sen fortsatte vi resan mot Cochem där vi stannade för övernattning. Dagen efter åkte vi vidare utmed Mosel till Bernkastel. Där fick vi också smaka på traktens viner.
Resan fortsatte vidare söderut till Neustadt an der Weinstrasse i vindistriktet Pfalz. Där bodde vi i två nätter.
Dagen därpå var de dags för resans sista vinprovning, i kurorten Bad Dürkheim ,där vi också åt en utsökt middag på kvällen.
Dagen efter bar det hemåt igen med övernattning i Hannover. Vi anlände till Ulricehamn, nöjda och glada, en sen torsdagskväll efter en 6 dagar lång bussresa.
Vi tackar Rolfs Flyg & Buss och deras guide Monika och chaufför Mikael för en trevlig resa.