2016-01-13 Månadsträff

INTRESSANT MÅNADSTRÄFF MED SPF SENIORERNA BOGESUND.

Länk till Bildgalleriet!

120 medlemmar hade samlats i församlingsgården för januari månadsmöte onsdagen den 13 januari. Ordföranden Ulla Zander hälsade alla välkomna och presenterade dagens program.

Först hälsades ett antal nya medlemmar välkomna till föreningen vars medlemsantal nu är upp i fantastiska 652 stycken och dessutom 30 vänmedlemmar.

Kjell Engström presenterade vårens program och hälsade sedan dagens föredragshållare Peter Bergman hjärtligt välkommen.

Peter Bergman höll publiken trollbunden i en timme genom att berätta om sitt liv som handikappad. Peter föddes med navelsträngen om halsen och det tog en halvtimme innan man fick i gång hans hjärta. Sviterna av hans komplicerade födsel resulterade i en förhållandevis lindrig CP-skada.

Mot alla odds kunde han lära sig cykla och gå i en vanlig skola trots uppenbara tvivel från skolmyndigheterna. Han blev uppbackad av sina föräldrar och hade en vilja av järn. Han fortsatte sedan med universitetsstudier och är nu naturekolog på Sveaskog.

Efter kaffet informerades det om kommande aktiviteter inom föreningen bl. a. presenterade Sven Jönsson från resekommittén vårens resor.

Efter lotteridragningen sjöngs traditionsenligt nationalsången med ackompanjemang av Elsa Carlén.