2016-03-09 Månadsträff

VÄLBESÖKT MÅNADSTRÄFF HOS SPF SENIORERNA BOGESUND

Länk till Bildgalleriet

Ordföranden Ulla Zander kunde hälsa 125 glada seniorer välkomna till månads-träffen den 9 mars i Församlingsgården.

Efter att ett antal nya medlemmar hälsats välkomna, kunde Ulla konstatera att föreningens medlemsantal nu är uppe i den fantastiska summan av 700, om man inkluderar gästmedlemmarna.

Sedan presenterades dagens gäster som kom från Ulricehamns Sparbank. Det var privatmarknads-chefen Anna Swalander och marknadsassistenten Anna Wallin. De informerade bl. a. om säkerheten vid hantering av bankärenden via kort, datorer och mobiltelefoner. Träffdeltagarna fick sedan ställa frågor. Bankens räntor, kontant-hantering, betalning av räkningar m.m., var spörsmål som ventilerades. Avslutningsvis överlämnade föredragshållarna en present till föreningen i form av en check på 3.000 kronor. Dessutom bjöd banken på kaffekalaset som sedan följde.

Kjell Engström framförde föreningens tack för den intressanta informationen genom att överlämna blomsterbuketter till bankdamerna. Sedan informerade han om de kommande träffarna. I april blir det Modevisning och i maj går den stora Vårfesten av stapeln på Hotell Bogesund, då Lars-Erik Frändberg och hans grabb står för underhållningen.

Lena Tjäder redogjorde för kommande reseprogram. Konserthuset i Vara, Café Ramel i Borås och konstresa till Säffle, Arvika och Karlstad är det som står närmast på programmet.

Urban Zander informerade därefter om arbetet i KPR (kommunala pensionärsrådet). Frågor som är under behandling är bl. a. fria bussresor, nytt äldreboende, nya riktlinjer för färdtjänst.

Ytterligare information lämnades om kommande studiecirklar, operasändningar i Folkets Hus, måndagspromenaderna, stickcafé, tisdagsluncherna, planerade studiebesök m.m.

Efter lotteridragningen avslutade Ulla mötet och tackade alla för en trevlig månadsträff och sedan sjöngs Nationalsången unisont till pianoackompanjemang av Elsa Carlén.

Inskickat av Kjell Engström