Jultallrik

Torsdag den 12 december

Torsdag den 12 december, 2019 hade del av SPF Bogesunds medlemmar samlats i Bogesunds restaurang för i glada vänners lag, dricka glögg och äta en jultallrik.

Bilder från Hotell Bogesund foto Bo & Inga Andersson

När de 127 deltagare hade bänkat sig, hälsade ordförare Roy Olausson alla välkomna samtidigt som han berättade att Ulricehamns bygds Lucia med tärnor var på väg hit. De framförde fina stämningsfull julmusik som ingår i vår tradition. Många återupplevde nog sin barndoms luciafirande med dessa fina julsånger.

När Luciaframförandet var avslutat blev det ny underhållning. Teaterföreningen, Scendraget Nossan, som framförde en komedi om hur det kan gå när två vill hugga samma gran.
När teatergruppen hade avslutat sitt uppträde, presenterade de sig. Berättade lite hur deras verksamhet var upplagd. Skådespelarna bodde längst med ån Nossan, där av namnet. De bor i Annelund, Herrljunga, Nossebro o Grästorp mm.

Som avslutning förrättade hälsogruppen dragning på lotterna som delas ut för deltagande av promenader.

Ordförare Roy Olausson tackade för visat intresse, önskade deltagarna en god jul o gått nytt år. För att sedan nästa fortsatt ha trevligt umgänge i SPF.

/Tommy Hall