2016-10-12 Månadsträff

LYCKAD MÅNADSTRÄFF HOS SPF BOGESUND ONSDAGEN DEN 12 OKTOBER!

• Ehrling Lundberg

Länk till bilder från träffen!

Inte mindre än 170 personer kom till Församlingsgården i Ulricehamn för oktoberträff. Ordföranden Ulla Zander hälsade alla hjärtligt välkomna och uttryckte sin stora glädje över att så många medlemmar hade mött upp. Hon passade sedan på att hälsa nio nya medlemmar välkomna till föreningen, som nu har det imponerande medlemstalet 640.

Sedan följde information från olika kommittéer. Resekommitténs Sven Jönsson redogjorde för kommande resor. Karins lada, Falkenbergsrevyn, Anders Ekborgs julkonsert i Borås och Glenn Millers orkester på Åhaga, var de resor som stod närmast på programmet.

Lena Tjäder informerade om andra kommande aktiviteter, bl.a. ljusstöpning, bridgekurs, canastakurs, industri- och operabesök.

Efter kaffestunden berättade programkommitténs Kjell Engström om de närmaste träffarnas underhållningar. Till nästa månadsträff har inbjudits en familjejurist som ska belysa juridiska aspekter bl.a. arv och testamenten m.m.

Därefter presenterade han dagens gäst, Ehrling Lundberg från Malmbäck. Och vilken underhållare! Ehrling har varit musiklärare i många år och är också utbildad kantor och körledare. Han hade bl.a. varit i USA fem gånger och där spelat och sjungit i många kyrkor. Ehrling, som trakterade ett antal instrument, hade också en helt fantastisk röst. Vi fick höra ett antal knippe melodier, som vi förknippade med Elvis, Jim Reeves, Mahalia Jackson m.fl. Han framförde även egna melodier. Mellan de olika sångnumren kåserade Ehrling på ett mycket trevligt och humoristiskt sätt om sig själv och sin uppväxt i ett strängt frikyrkligt hem. "Allt som var roligt var förbjudet", som han uttryckte det. Efter en dryg timmes underhållning fick Ehrling stående ovationer.

Innan avslutningen, som traditionsenligt bestod av nationalsången, denna gång med ackompanjemang av Ehrling, hyllade ordföranden vår senaste förbundsmästare i golf; Lillemor Amby som tagit den åtråvärda titeln i klassen D60.

Inskickat av
Kjell Engström