Månadsträff Onsdagen den 13 november

SPF Bogesunds höll sitt sedvanliga månadsmöte den 13:e november i
Föreningslokalen Trädgården.

Ordföraren Roy Olausson hälsade medlemmarna välkomna till de 120 medlemmar som hade mött upp, så lokalen var närmast fullsatt.
Mötet började med förtäring av kaffe o fralla.
När det var avklarat tog dagens underhållare scenen i anspråk. Det var
ingen mindre än Ulricehamnsbygdens egen sångfågel, Marie Arturén med sin pianist Göran Åhlfeldt.
Marie berättar: Hon är uppvuxen i en musikalisk familj, med far o mor, fyra syskon. I hemmet var det mycket sång o musik. Pappan var även trummis i Bosse Lidens orkester.
Många i denna publik har sett Marie o hennes syskons trevliga uppträde i
Folkets Hus.
Marie öppnar sitt framträdande med sånger från Ted Gärdestads repertoar, Lite av Siw Malmqvist. En stämningsfull sång ur Björn o Bennys musikal, "Kristna från Duvemåla". Marie behärskade även flera av Edith Piafs sånger med bravur. Sedan avlutades eftermiddagens underhållning med lite mer klämmiga låtar.
Applåderna att döma gick Maries framträdande hem hos publiken.
Efter framträdandet avslutades mötet med lotteridragning.
/Tommy Hall
Lite om denna näktergal från vår bygd. ( om det skulle vara någon som inte vet). Marie har bl.a. varit vokalist 6 år i Drifters orkester. Då hade de flera låtar på svensktoppen omkring åren 1994. Den populäraste var "Än kan jag känna det där". Den låg på svensktoppen i 13 veckor som bäst 2:a.