Referat från Huseby julmarknad 14 nov

Referat under bilderna
Öppen resa för alla SPF-föreningar i Falköpings kommun.

• Huseby julmarknad

Referat från Huseby Julmarknad 14 nov 2022
Spf Falköpings julmarknadsresa gick i november till Huseby Bruk utanför Växjö. Där besökte vi en av Sveriges största julmarknader. Bruket är också känt för en spännande historia; ”Skandalen på Huseby” där Florence Stevens var huvudpersonen.
Susanne vår chaufför från Bengts Resetjänst berättade lite om Florence Stevens och hennes liv på Bruket under färden.
På vägen dit väntade lunch på Systrarna Skogsströms Lantcafè i Ör. En mysig restaurang på landet där vi kunde köpa diverse pynt.
När vi anlände till Huseby Bruk var julmarknaden i full gång. I de gamla bruksbyggnaderna väntade ett stort utbud med försäljning av hantverk, caféer, restauranger och naturligtvis en rundvandring på slottet för den som ville se hur Florence Stevens bodde.
När mörkret lade sig tändes marschaller upp på Bruket som lyste upp med ett magiskt sken på vår väg till bussen.
Resekommittén SPF Falköping

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Huseby Bruk utanför Växjö. Pris 595 kronor inklusive bussresa, lunch och entré till Huseby Julmarknad. Arrangör Bengts Resetjänst, Skara. Avresa från Falköpings resecentrum kl. 9.15, Falköpings Stadsteater kl. 9.20. Hemkomst ca 20.15. OBS! Anmälan senast onsd den 5 okt till Britt-Louise tel. 070 5219157.
Öppen resa för alla SPF-föreningar i Falköpings kommun.