Referat från månadsträff 6 april kl 14.30 på Bowlingstället

Information av Birgit Karlsson från Pensionsmyndigheten. Musikunderhållning. Nu är vi på Bowlingstället, Marknadsgatan 19. (Mittemot Arken Zoo) Bussen stannar nära utanför.

• Birgit Karlsson 2
  • Birgit Karlsson
  • Pens.myndigheten
  • Birgit Karlsson 2
  • Birgit Karlsson
  • Pens.myndigheten

Månadsträff med SPF Falköping onsdag 6 april.

Dagens månadsträff med SPF lockade 70 medlemmar som hittat till Bowlingstället som i nuläget  utgör föreningens nya samlingsplats. Roland Ericsson inledde och hälsade alla välkomna varefter man fick en mycket uppskattad information av Birgit Karlsson från pensionsmyndigheten, om regelverket kring bostadstillägget och hur man gör en ansökan. Många frågor besvarades ingående. Därefter var det dags för kaffe med dopp och under kaffet bjöds på skön musik. Det var eleverna Wilma Sundh och Tara Norrbye med lärarare Matilda Mickeler från musikskolan som bjöd på en underbar fjöljtkonsert med melodier av bl.a. Bellman och Taube. Efter kaffet informerade Lennart Falegård om de sommardagar som SPF distriktet i Skaraborg arrangerar vid två tillfällen i sommar. Britt-Louise Axblom berättade om kommande resor till Gränna och Bottnaryd 28 april, Ekhagens forntidsby 18 maj och Kinnekulle 3 juni. Roland E påminde om en kommande pubafton 26 april med Cool Candys musik. Sedan vidtog sedvanlig lottdragning  och vinstutdelning varefter Roland E tackade för dagen och hälsa välkommen igen till nästa månadsmöte 4 maj kl 14.30.