Referat från månadsträff 6 oktober kl 14.30 på Mössebergsgården

• 120 medlemmar
  • Hedman & Axelsson
  • 120 medlemmar

Referat från månadsträff 6 oktober.

På onsdagseftermiddagen samlades runt 120 medlemmar i SPF Seniorerna Falköping ånyo för en månadsträff på Mössebergsgården och hälsades välkomna av Roland Nilsson. Man fick ingående information om Västtrafiks uppbyggnad och verksamhet. Alla seniorer över 65 år i Falköping kan beställa ett ”Seniorkort” och sedan åka gratis med Västtrafik inom Zon C.  Man fick information om den nya zonindelningen i zon A, B och C och mycket mer. Därefter följde lite information varefter kaffe med dopp serverades. Efter kaffet underhöll ”Hedman & Axelsson” med musik och sång. Efter musiken gavs sedvanlig programinformation som följdes av prisutdelningar från ”Lär känna din Stad” och flera lotterier. Efter en gemytlig eftermiddag tackade Roland Nilsson alla närvarande och hälsade välkommen till nästa träff onsdag 3 november.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Information om Västtrafiks pensionärskort. Musik av Hedman & Axelsson. Musik för pigga seniorer. Visor av Evert Taube, allsång m.m.