Rapport från PUB-afton 26 april

82 medlemmar kon till PUB-afton på träffpunkt Hjorten. Här avnjöts en fantastisk räksmörgås med dryck samt kaffe och kaka och de fantastiska musikgruppen Nostalgica med Britt-Marie Stridh som underhöll med uppskattad sång och musik.

• Rune Eriksson och Gunilla Bertilsson tog emot alla besökare i entrén.
  • Lars Ekberg hälsade alla välkomna.
  • Hela Träffpunkt Hjorten fylldes av de 82 närvarande medlemmarna.
  • Musikgruppen Nostalgica spelade och sjöng gamla godingar och evergreens till allas förtjusning.
  • Rune Eriksson och Gunilla Bertilsson tog emot alla besökare i entrén.
  • Lars Ekberg hälsade alla välkomna.
  • Hela Träffpunkt Hjorten fylldes av de 82 närvarande medlemmarna.

Referat av Nisse Andreasson.    Länk till PDF-fil med referatet
Årets första pubafton för Seniorerna
SPF seniorerna i Falköping välkomnades av Lars Ekberg till årets första pubafton på Träffpunkt Ranten. Det var 82 damer och herrar som lockats ut denna kväll med stora förväntningar på gladjazz, evergreens och klassisk jazz av Britt-Marie Stridh och bandet Nostalgica. Bandet spelade och sjöng i två set och däremellan serverades en läcker räkmacka, en kall dryck samt kaffe och äppelmazarin. Samvaron runt borden blev glad och otvungen och mottagandet av Nostalgica var entusiastisk redan under första set. Förväntningarna var stora när andra set skulle börja. Medlemmarna förstod att mer av allt det fina man redan fått njuta av väntade. I Nostalgicas sättning fanns Kurt Magnusson vid pianot, Margareta Robjer sång och trummor, gitarr Bengt Tiverman också sång, bas Arne Algotsson, klarinett Lennart Ardman samt konferencier och sång Britt-Marie Stridh. Publiken inbjöds att sjunga med i de kända melodierna, vilket skedde åtminstone i de käraste refrängerna som i Bye, bye blackbird. Efter att Bengt Tiverman sjungit "Only you" följde en inbjudan att sjunga med i en uppjazzad version av "En sockerbagare", vilket bejakades med entusiasm. Det slutade inte bara med "Vi möts igen", utan när Eivor Sandell avtackat Nostalgica och påmint om nästa månadsträff med Jonas Hagström tredje maj, fick alla njuta av "Sweet Georgia Brown" framförd av Margareta Robjer med ackompanjemang. Kvällen var fortfarande vårljus när alla vände hemåt efter mer än två minnesvärda glada timmar.