Bussresa till Norge 17-22 sept

Norska fjället i höstskrud- 6 dagar
AVRESA: Söndag 17 september 2023, Falköpings resecentrum läge R, kl 07.00.
PRIS: 6995:- /p inkl logi med helpension (5 middagar, 6 luncher, 5 frukostar).  Enkelrumstillägg 1200:-. Resan anordnas av Bengts Resetjänst, Skara.
Öppen för alla SPF föreningar i Falköpings kommun.

• Norge
  • Hotellet
  • Utsikt från hotellet
  • Norge
  • Hotellet
  • Utsikt från hotellet

Norska fjället i höstskrud- 6 dagar

AVRESA: Söndag 17 september 2023, Falköpings resecentrum läge R, kl 07.00.

1:a dagen: Vi reser över Karlstad och Arvika. Äter lunch på vägen upp. Vidare in i Norge. Efter Moelv följer vi sjön Mjösa och passerar Lillehammer. Vårt trevliga hotell  ligger i Gausdalen, Espedalen, ca 55 mil bort. Ankomst ca kl 18.00.
Hotell: Dalseter Högfjällshotell, ca 930 m ö h, ”god mellanklass”, dusch/ wc, bastu och pool, www.dalseter.no

2-5 :e dagarna: Det ordnas lätta vandringar, kortare promenader och utflykter med buss. Fjället med dess underbara utsikt, friska luft, god mat, bastu och bad i inomhuspoolen är verkligen avkoppling under dessa fyra dagar.

6:e dagen: Hemresan går över Lillehammer, Hamar och Arvika. Under vägen äter vi avslutningslunch.

HEMKOMST: ca kl 18.00- 20.00, fredag 22 september

ANMÄLAN: i mån av plats senast måndag 15 maj 2023 till Ulla-Britt tel 070 3105277.  Uppge ev. allergi. Anmälningsavgift 500:-. Resterande belopp betalas senast 31 juli till bankgiro 842-1323, Bengts resetjänst. I resans pris ingår ej avbeställningsskydd.
Viktigt: Uppge namn, SPF Fkp, resedatum. Rullator kan medtagas!
Öppen för alla SPF föreningar i Falköpings kommun.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
En 6-dagars Norgeresa med Bengts Resetjänst, Skara. Vi åker till Dalseter Högfjällshotell i Espedalen. En av många uppskattad resa. Alltid full buss! Ett efter resenärerna anpassat program.
Solterass, mysigt uppehållsrum med kvällsbrasa, milsvid utsikt mot snötäckta fjälltoppar och framförallt mycket goda måltider ingår. Rollator kan medtagas!
Pris 6995:- inklusive bussresa, logi med helpension (5 frukostar, 6 luncher, 6 middagar)
Anmälan i mån av plats senast måndag 15 maj till Ulla-Britt tel. 070 3105277.
Anmälningsavgift 500:-
Öppen för alla SPF-föreningar i Falköpings kommun.