Referat o bilder från bussresa torsdag 28 april Bottnaryd - Gränna

Referat finns under bilderna.

• Gränna
  • Gränna 15
  • Gränna 16

Referat från Bussresa Bottnaryd - Gränna

Resa till Bottnaryd- Gränna den 28 april.
Vi startade från Falköping med Susanne från Bengts Resetjänst som chaufför och reseledare. Första resmålet var Bottnaryds kyrka, en kyrka uppförd på 1600-talet i timmer och korsform. Där blev vi guidade bland målningar som fyllde hela kyrkan. Där serverades buss fika för dem som önskade.
Resan fortsatte i det vackra vädret mot Gränna, omgivningen var vårlik med fält av vitsippor utefter vägen samt utsikten över den blanka vattenytan på Vättern.
I Gränna besökte vi museum som innehöll utställning om bl.a. Andreés polarexpedition och därefter promenad bland olika polkagristillverkare och affärer. Många utnyttjade de många bänkar som var utställda för att njuta av solskenet.
Nu smakade det gott med mat och den serverades på Gyllene Uttern, en underbar gammal restaurang som nu ägs av Jula. Där fick vi historien om stället av hovmästaren.
På vägen hemåt åkte vi på vägar som gick igenom massor av fruktodlingar som tråkigt nog inte blommade ännu. Vi besökte Rudenstams frukt och bärodling, där fanns en gårdsbutik med produkter från deras odlingar.
Därefter åkte vi hemåt nöjda och belåtna.
Tack till  SPF Seniorerna Falköpings resekommitté för en trevlig resa.
/ Ingegerd Sandahl/SPF Vartofta

-----------------------------------------------------

Torsdag 28 april: Bussresa Bottnaryd - Gränna.

Länk till folder med mer information

Öppen för alla SPF föreningar i Falköpings kommun.

Vi besöker Bottnaryds kyrka, Gränna och Grenna museum med utställningen om Andrées polarexpedition samt får tid att strosa runt bland trähusen. Efter lunch åker vi vidare genom fruktodlingarna på Vätterbygden samt besöker en gårdsbutik. Arrangör: Bengts Resetjänst . Pris 550 kr inklusive bussresa, entré museum, besök på gårdsbutik och lunch. Gäller vid minst 40 p. Avresa kl 8 Falköpings resecentrum hållpl R, kl 8.05 Stadsteatern. Tillbaka ca kl 18.

Anmälan senast torsdag 24 mars till Britt-Louise mob 0705219157. Betalning senast 28 mars till bankgiro 842-1323 Bengts Resetjänst. VIKTIGT: Skriv ditt/era namn, resans namn, avresedatum.

Öppen för alla SPF föreningar i Falköpings kommun.