Referat från Kulturtåget till Stockholm 12 december

• bild 1
  • Julbordsresa
  • Julbord

Referat från kulturtåget 12 dec.

Vår resa med arrangörerna Kulturtåget och Nässjö Järnvägsmuseum blev till en härlig upplevelse.
Vi samlades kl 7.30 i Falköpings stationshall och kom tillbaka dit strax efter kl 22.
En lång och omväxlande dag med frukost och 11-fika på tåget. Efter ankomst i Stockholm egentid.

Konserten på Waterfront - vilken skapelse! - började kl 14. Vi njöt av fin sång och spel av små och stora musikanter på den vackert belysta scenen. Det var hög klass på framträdanden och många tyckte det tog alldeles för fort slut.

Efter åter igen lite egentid, kanske ute på Stockholms belysta gator eller nere vid det blåskimrande Stadshuset, startade vi hemresan. Klockan hade blivit mycket och våra tallrikar från julbordet blev välfyllda.

Den natten sov vi säkert alla riktigt gott och en del resenärer fortsatte faktiskt tågåkandet i drömmen! /Barbro Johansson

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dagsresa OBS! söndag den 12 december (inte lördag)

En riktig nostalgitripp till ett julpyntat Stockholm med Lucia och adventsmusik, julmat och i trevligt sällskap!

Arrangör: Föreningarna Kulturtåget i Karlsborg och Nässjö Järnvägsmuseum.

Totalpriset 1.500 kr/person. (Specialpris till vår förening!)

Ingår: Tågresa tur och retur Stockholm, frukost och  julbord ombord, biljett till Adventskonserten på Waterfront.

Program:

• 07.30 Avgång Falköpings C. Frukost i restaurangvagnen.
  • 12.30 Ankomst Stockholm C. Efter ankomst en stund för egen tid.
  • 13.30 Samling vid Waterfront Congress Centre (gångavstånd från Centralen).
  • 14.00 Advents-/Luciakonsert med Stockholm Singers, Adolf Fredriks Musikklasser, Lilla Akademien. Våra platser: parkett och främre läktare.
  • 17.00 Hemresa med avgång från Centralen.
  • Julbord serveras i restaurangvagnen. Vi har reserverat trettio platser i första sittningen. Alkoholhaltiga drycker kan köpas.
  • 21.00 Beräknad ankomst Falköping C.

Tågtiderna är, än så länge, ca.tider. Vi reser bekvämt i 1:a klass.

Information och bokning:

Mån 27 och tis 28 sept mellan kl 18 – 21.

Tors 7 och fred 8 okt mellan kl 18 – 21.

Ring 070 756 44 84 Barbro.  Meddela ev. allergier. Ta gärna med en bekant.

Anmälningsavgift vid bokningen: 500 kr till SPF Falköpings bankgiro 846-6575. Märk med namn och Kulturtåget. (Återbetalas vid av arrangören inställd resa.)

Slutlikviden, 1000 kr, inbetalas efter utsänd bekräftelse och inbetalningsavi senast 12 nov OBS till arrangörens bankgiro.

Öppen för alla SPF föreningar i kommunen. Välkommen på vår resa!

SPF Seniorerna Falköping / Resekommittén