13 september var det välkomstträff för nya SPF medlemmar på Vuxenskolan.

Drygt 20 SPF medlemmar samlades vid välkomstträffen för nya medlemmar.

• Lennart Sandberg berättade om Sångfåglarnas verksamhet och sångträffar på tisdagar..

(Klicka på pilen mitt i bild 2 ovan och se filmen)

Välkomstträff för nya medlemmar

Onsdagen 13/9 hade föreningen en välkomstträff för nya medlemmar sedan våren 2016 i Vuxenskolans stora möteslokal. Styrelsens Ann Liljebäck tillsammans med Vuxenskolans Helena Holmberg inledde träffen. Vi gratulerade Helena till giftermål och nytt efternamn (tidigare Karlsson), varefter Helena presenterade Vuxenskolans cirklar och aktiviteter, skräddarsydda för oss seniorer. Därefter var det dags att presentera vår styrelses medlemmar för de närvarande. Det gick undan med rundan och våra medlemmar fick veta att styrelsearbetet rullar på utan fast ordförande, men med Roland Nilsson och Ann Liljebäck som alternerande mötesledare vid månadsträffar och styrelsemöten. När övriga i styrelsen presenterat sig fortsatte Roland Nilsson med en genomgång av vårt tryckta program för 2017 – 2018. Det slutar ju förstås med årsmötet 7/2 2018 och månadsträffen 7/3 2018.

Sedan var det dags för kaffe och hembakt av allas vår Anita Berger. Samtalen kom igång runt långbordet, så styrelsemedlemmar och nya medlemmar fick tillfälle att bekanta sig med varandra. När sedan Lennart Sandberg, Elsemaj Jansson, Gunnel Oscarsson, Ulf Söderhielm och Bengt Oscarsson under Lennarts ledning lockade oss att stå upp runt bordet och delta i Fågeldansen blev stämningen rätt uppsluppen. Lennart lät dela ut var sitt allsångsblad, vilket gjorde att vi alla kunde sjunga med i några fina gamla sånger och så avslutade vi med "Nu går sista visan, dej vill jag sjunga för". Och så blev det dags för uppbrott. Men många dröjde sig kvar och småpratade med gamla och nya vänner.

Nisse Andreasson