Årsmöte och månadsträff 7 februari 2018

7 februari 2018 hölls ÅRSMÖTE 14.30 Sångfåglarna medverkarde Föreningen bjöd på kaffe med semla. Se referat nedan. Länkar till protokoll, årsmöteshandlingar och valberedningens förslag nedan.

• Gunilla Bertilsson och Ann Liljebäck delade ut årsmöteshandlingar och gratislott vid entrén
  • Ingegerd Winlöf och Kerstin Persson fick full fart på lottförsäljningen
  • 135 förväntansfulla seniorer slöt upp till årsmötet
  • Roland Nilsson hälsade alla välkomna
  • Sångfåglarna underhöll med sånger från årets fyra årstider
  • Bernt klingberg serverade semlor meds bravur
  • Ulf Söderhjelm akompanjerade på piano
  • Roland Nilsson avtackar Yngve Pettersson för skickligt orförandeskap
  • Ann Liljebäck avtackade veteraner som lämnat något uppdrag.
  • Rune Eriksson informerade om kommande program för våren.
  • Ingegerd Winlöf och Kerstin Persson fick full fart på lottförsäljningen
  • 135  förväntansfulla seniorer slöt upp till årsmötet
  • Roland Nilsson hälsade alla välkomna
  • Sångfåglarna underhöll med sånger från årets fyra årstider
  • Bernt klingberg serverade semlor meds bravur
  • Ulf Söderhjelm akompanjerade på piano
  • Roland Nilsson avtackar Yngve Pettersson för skickligt orförandeskap
  • Ann Liljebäck avtackade veteraner som lämnat något uppdrag.
  • Rune Eriksson informerade om kommande program för våren.

ÅRSMÖTET 2018

Vår förening hade sitt årsmöte onsdagen 7 februari i Pingstkyrkans cafélokal. Årsmötesprotokoll finns efter justering i länklen nedan inom kort.

När vi alla 135 medlemmar samlats runt borden grep vår sekreterare Roland Nilsson mikrofonen och hälsade välkomna. Därefter tände han ett ljus. Han erinrade om de 16 medlemmar som fått lämna jordelivet. Som uttryck för vårt deltagande med deras anhöriga, livskamrater och andra nära vänner hölls därefter en minuts tystnad. Till ackompanjemang av Ulf Söderhielm vid pianot sjöng vi unisont "Härlig är jorden". Sångfåglarnas sju damer och fem herrar med Lennart Sandberg vid dragspelet inledde sitt program med "Jag är ett barn". Gunnar Lindén medverkade som presentatör och manade oss att sjunga med i några av de sånger som följde, först med "Om du börjar att gnola en visa" följt av många fler. Däribland fanns "Kafferepet", som väckte stor munterhet i salen.

Så utlystes Det stora kaffekalaset och serveringsgruppens flinka frivilliga bar fram brickor med läckra semlor och den trevliga samvaron med prat om lite av varje tog fart runt borden. Sångfåglarna återkom ytterligare en gång. I SPF´s kampvisa "Bra länge vi jobbat", skriven av Per Palmquist kunde alla sjunga med. Därefter vidtog Sångfåglarnas årstidskrönika i melodiform från vår till jul, innan årsmötesförhandlingarna tog vid.

Yngve Pettersson valdes till mötesordförande och när styrelsevalet var klart förklarade omvalde sekreteraren Roland Nilsson att styrelsen hade så goda erfarenheter av att arbeta utan fast ordförande att styrelsen kunde fortsätta med denna goda arbetsform under 2018.

Mötet avslutades med avtackning av de avgående medlemmarna i olika uppdrag inklusive mötesordföranden. Då hade Ann Liljebäck nöjet att på styrelsens vägnar dela ut vackra tulpanbuketter till dessa. Vi fick också veta om de närmast kommande program som planerats. Glada och nöjda med ett lyckat årsmöte minglade våra medlemmar på det man kallar kyrktorget innan vi drog ut i vårt snötäckta Falköping. /Nisse Andreasson

Länk till årsmötesprotokoll

Länk till valkberedningens förslag 2018. Delas även ut på årsmötet 4 sidor (PDF)

Länk till årsmåteshandlingar 2018. Delas även ut på årsmötet 15 sidor (PDF).