Kom med och sjung med Sångfåglarna

Sångfåglarna träffas varje tisdag f.m. kl 10 jämn vecka i vuxenskolans lokaler och sjunger tillsammans. Nya deltagare är hjärtligt välkomna. Kontakta Ing-Britt Persson tel 0730-506636.

• Välkommen att sjunga tillsammans med Sångfåglarna

Under 2019-2020 genomfördes: (ur årsrapport)

SPF:s sångkör "Sångfåglarna" 2019.
Föreningens sångkör består av ett tjugotal medlemmar. Vi träffas varannan vecka för övning i Vuxenskolans lokaler
Ledare för verksamheten har varit Lennart Sandberg, Ulf Söderhielm och Monica Palmér Kassör har varit Elsemaj Johansson. Kontaktperson för sånguppdrag Gunvor Filipsson. Repertoarkommittén har bestått av Lennart Sandberg, Ulf Söderhielm och Monica Palmér. Sekreterare Edit Lindström. Ansvarig för arkiv, kopiering och att sköta närvarolista. BrittMaria Laakso, Elsemaj Jansson. Jympa och uppsjungning: Elsemaj Jansson, BrittMarie Laakso, Ulf Söderhjelm och ElseBritt Nilsson. Under året har kören framträtt vid åtta tillfällen. Vid ett övningstillfälle hade vi besök av Falköpings Närradio. En inspelning gjordes s om senare sändes i Falköpings Närradio.