Vandringar fortsätter 2022 som under hösten 2021

Referat från höstens vandringar 2021 under bilderna.

• Vandring

Vandringar våren 2022

För hösten 2021 och fram till och med mars 2022 vill vi prova ett nytt koncept som vi tror är bra på alla sätt. Vi binder inte upp oss för en viss tur utan bestämmer den 3 dgr innan och skickar ut ett sms till de hos oss registrerade. Detta betyder att alla nyintresserade får ringa till SOS, B-M eller mig.

Vandringar, ca 4-7 km, OJÄMNA veckor med start v37 (15 sept.) och avslut v 49 (18 dec.) samt nystart v3 (19 jan. 2022).
Startplats: Stadsteaterns parkering, kl 9.00 om inte annat meddelas. Samåkning. Fika medtages. Ring Barbro 070 756 4484, Britt-Marie 076 850 6458 eller Sven-Olof 070 697 7989 om du är intresserad. Tidigare deltagare finns registrerade och får
även i fortsättningen ett sms med besked om aktuell vandring. Välkomna!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vandring 13 okt blev stadsvandring p.g.a. älgjakten.

Vandring 15 sept: Vandringsgänget tog en välförtjänt paus i den sköna sensommarvärmen. De nya 2,5 km och 4 km långa spåren kan rekommenderas. Lättgångna. Vi tackar skogsägarna för deras privata initiativ!

Vandring 22 okt: Bara ett enda foto från vandringen i skogarna vid Broholm. Men en så underbar tur på mjuk skogsmark och dessutom med ett historieinslag. I trakterna skedde också inspelningen av filmen om rånaren/mördaren Jonas Falk. Thomas Liffner guidade oss med sin orienteringskarta i handen. Denna vandring gör vi gärna om!

Vandring 10 nov, Hornborgasjön - Hånger. Det var det rätt blött i marken. Vi parkerade och startade i gamla bandygrytan i korsningen Skaravägen - Sätuna. Hångers udde skulle sparas för annan gång och därför blev målet för fikapausen den gamla begravningsplatsen på kullen. Kung Inge kanske vilar där. För den intresserade finns det en fin infotavlan vid parkeringen precis vid leden ut på udden.
Hur många har sett Hångers gammelby? Kolla trädvariationen på taket!

Vandring 24 nov, Stentorps Nabbe. Nej, ingen sol men ett härligt gäng fick njuta av vandringen från Simsjöns parkering via Stenstorps nabbe och Billingeleden tillbaka.

Vandring 9 dec. Vår sista vandring för 2021, denna gång en torsdag. Onsdagen firades Lucia på Mössebergsgården. (Vi vill poängtera att vi samåker 4 pers/bil.)

även i fortsättningen ett sms med besked om aktuell vandring. Välkomna!