Närradio veckan efter månadsträff kl 15.00. (Radio Falköping 90,8 Mhz)

Sändning vanligen onsdag kl 15 veckan efter månadsträff med repris onsd kl 15 veckan därefter. Läs mer under bilden.

• Närradio

Radio SPF Seniorerna Falköping.

Nästa Närradio är 16 nov med reprisen från 9 nov.
Onsdagen den 14 december klockan 15.00 sänder vi igen.
Denna månads tema är Falköpings fotbollshistoria. Hur gick det med alla sammanslagningar av klubbar. Vår gäst i studion är Peter Turin.
Vi hörs som vanligt på 90,8.
Radiogruppen/ Roland o  Kjell-Åke

Onsdagen den 9 november klockan 15.00 sänder vi igen.
Denna månads tema är Falköpings Aik friidrott .
Vår gäst i studion är Thomas Liffner. Känd idrottsprofil i Falköping.
Vi hörs som vanligt på 90,8.
Radiogruppen /Roland N o  Kjell-Åke L

_________________________________________________________________
Nästa sändning blir OBS! den 19/10 2022. Klockan 15.00 med repris onsd 26 sept kl 15.00. OBS! Sändningen är denna månad senarelagd en vecka.

Vår huvudgäst blir Marie-Louise Thor från Floby. Hon är en tuff samhällsföreningsordförande som också är tårtbakerska och motorcykelinstruktör. Hon kommer att berätta om sin verksamhet i samhället.
Vi hörs på Radio Falköping 90,8 MHz
Radiogruppen / Roland och Kjell-Åke

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nästa sändning blir den 14/9 2022. Klockan 15.00 med repris onsd 21 sept kl 15.00.
Vår huvudgäst blir Uffe Karlström . Bryggmästare på Bryggeriet AB Nya Victoria.
Uffe fungerar som bryggmästare. Vi får insikt i hur det är att framställa öl.
Som vanligt kommer vi att berätta om vad som hänt sen senast. Vi kommer också beröra vad som komma skall.
Vi hörs på Radio Falköping 90,8 MHz
Radiogruppen / Roland och Kjell-Åke

Repris från 11 maj på onsdag 18 maj kl 15.00
Nästa radiosändning den 8 juni Klockan 15.00

Juni månads gäst blir Jan Aronsson. En globetrotter, ölbryggare samt affärsman.
Jan gör affärer med arabvärlden med fiberkablar. Han har besökt länder som ligger utanför turiststråken. Han har besökt över 80 länder. Vi kommer att ha Jan som gäst vid något mer tillfälle då vi inte hinner beröra alla ämnen.
/Radiogruppen Roland Nilsson/Kjell-Åke Lind

-------------------------------------------------------------------
Radiosändning den 11 maj Klockan 15.00 kan kanske ge oss vissa svar på alla våra frågor. Repris 18 maj klockan 15.00.
Vår gäst i studion denna dag kommer att vara mycket intressant.
Brigad General  Fhleming Christensen.
Han kommer försöka besvara våra frågor.
Falköping 2022-04-22
Radiogruppen
Roland Nilsson/Kjell-Åke Lind
--------------------------------------------------------------------------

Vi följer upp föregående månadsträff och informerar om kommande  aktiviteter m.m. Vi får också  besök av personer som är intressanta att lyssna till men som också kan ge oss samhällsinformation och hälsotips
---------------------------------------------------------------------
Onsdag 13 april medverkar bl.a Anders Svanberg och Hanna Asp som pratar om resor efter pandemin. I övrigt aktuell och relevant information från SPF Falköping.