Referat från månadsträff 6 november

Karin Ladberg. Länsstyrelsen och det hållbara samhället.
Sång o musik av Birgitta Sörensen och Markus Stålhberg.
Referat finns under bilden.

• Karin Ladberg

Referat från Månadsträffen 6 november

Länsstyrelsens verksamhet presenterades följd av musikunderhållning

Glädjande många närmare ett hundratal medlemmar sökte sig till vår medlemsträff i november. Roland Nilsson välkomnade oss alla och särskilt dagens föredragshållare Karin Ladberg som skulle berätta om Länsstyrelsens verksamhet. Urban Göhlin från Valberedningen vädjade till oss att ta uppdrag i föreningen för att vi skall kunna mötas, umgås och vidareutveckla alla de verksamheter som SPF Falköping har byggt upp för ett gott pensionärsliv.

Därefter blev det dags för länsstyrelsens talesperson Karin Ladberg att ta över mikrofon och bildspel.

Här återges fritt texten från ett informationsblad från Länsstyrelsen. Medarbetarna på Länsstyrelsen har i uppgift att bidra till ett samhälle där människor, djur och natur har det bra, både i dag och i framtiden. Det handlar om frisk luft, rent vatten, levande landsbygd och levande tätorter, bra kommunikationer, mänskliga rättigheter, jämställdhet, integration folkhälsa och mycket annat.

Detta och mera därtill presenterades av Karin Ladberg på ett lättsamt, sakligt trevligt sätt under den knappa timma hon förfogade över.

Nu tog serveringsgruppen vid och dukade fram kaffe, kaka och ostfralla. Glädjen att återses märktes vid alla borden.

Efter kaffet intogs estraden av Birgitta Sörensen och Markus Stålhberg, mor och vuxen son med ett populärt musikprogram. Birgitta berättade att hon lämnade Lycksele för 19 år för att bo i Falköping. Markus har hunnit se sig om här i Skaraborg. De bjöd på mycket svängig och medryckande musik. Deras röster passade till många gamla godingar, vilket lockade några par att dansa till musiken. Efter att Roland Nilsson avtackat Birgitta och Markus vidtog medlemsinformation.

Kjell-Åke Lind presenterade vårt veteranvetarlag, och segern i Sverigefinalen. Den 21/11 får laget på nytt tävla på hemmaplan. Vi informerades sedan av Lisa Magnusson och Kjell Hallgren om en planerad studiecirkel kring ofrivillig ensamhet. Roland avslutade sammankomsten efter ytterligare medlemsinformation.

/Nils Andreasson  och Ulla-Britt Hellman

Karin Ladberg som är kommunikationsstrateg vid länsstyrelsen
berättar om det hållbara samhället.
Sång o musik av Birgitta Sörensen och Markus Stålhberg.