Resa till Krakow 13 - 18 maj 2019

• Krakow

Resa till Krakow
Uppdaterat 2019-01-08

Inom ramen för resesamarbetet mellan SPF-avdelningarna i Falköpings kommun har vi nu kommit så långt att det finns ett skarpt förslag på en 6-dagarsresa till Krakow vecka 20 2019.

Avresa måndag 13 maj vid lunchtid och återkomst lördag 18 maj vid lunchtid. Möjliga påstigningsplatser och exakta tider är i skrivande stund inte klara.

Resan arrangeras av Stenstorps buss och SPF Seniorerna Frökind håller kontakten med bussbolaget.

Svensktalande guide i Krakow.

Pris: 5.560:- / person med del i dubbelrum på hotell i Krakow och del i tvåbäddshytt på färjan.
Tillägg för enkelrum på hotellet och enkelhytt på färjan: 1 620 kr.

Ett uppdaterat reseprogram finns att ladda ner som PDF-fil HÄR.

Tillräckligt många har gjort intresseanmälan för att resan kan bli av.

Bindande anmälan ska ske till SPF Seniorerna Frökind i början av mars 2019. Detaljer om när och till vem du anmäler dig kommer att publiceras i annons i FT den 1 mars samt här på hemsidan.
Observera att tidigare intresseanmälan inte garanterar en plats, utan först till kvarn med bindande anmälan kommer att gälla tills bussen eventuellt är full.

Vid anmälan måste du uppge:

Fullständigt namn
Personnummer
E-postadress / mobiltelefonnummer för SMS
Om du vill ha enkelrum/enkelhytt
Önskad påstigningsort
Betalning sker direkt till bussbolaget.

Praktiska detaljer:
Priset inkluderar allt utom ett par luncher och eventuellt någon fika, som betalas induividuellt av varje resenär på plats. Det som inte ingår är lunchen dag 5, som intas på egen hand och betalas direkt av resenären, samt lunch och eventuell fika i Sverige på hemresedagen.

I Ausschwitz måste man kunna gå ca 1,5 km.

Gångarna i Saltgruvan är lättgånga, några trappor finns, men allt med god belysning. Inga krökta ryggar.

Kontrollera att du har ett giltigt pass. Även om Polen ingår i Schengenområdet så kan du behöva kunna visa upp en giltig legitimation och då räcker det inte med svenskt körkort.

Kommittén för gemensamma resor för SPF-avdelningarna i Falköpings kommun.

genom

SPF Seniorerna Vartofta

Här kan du hämta programmet som går att ladda ner och skriva ut.