15 maj Bussresa Kinnekulle runt med SPF Vartofta FULLTECKNAD

Tisdag 15 maj arrangerar SPF Vartofta en gemensam bussresa till Kinekulle för alla SPF i Falköpings kommun. Begränsat antal platser. Först till kvarn... Anmälan tidigast onsdag 4 april och senast 22 april. Anmälan och övrig information under bilden.

• Blombergs buss

Länk till Vartoftas hemsida om Kinekulleresan.

Vi har påbörjat ett samarbete med övriga SPF-avdelningar i Falköpings kommun, dvs Frökind, Falköping, Gudhemsbygden och Stenstorp, när det gäller resor.

Samarbetet innebär att vi kommer att erbjuda varandra plats på utvalda resor på lika villkor. Dvs den egna avdelningens medlemmar har inte förtur till plats på en sådan resa, utan "först till kvarn" kommer att gälla vid anmälan. Resan till Kinnekulle den 15 maj är en sådan resa, där vi i Vartofta erbjuder medlemmar i våra grannavdelningar att delta.

Reseprogram
Vår chaufför och reseguide är Anders Torbjörn från Blombergs Buss.

Avresa från Hälsokällans parkering i Vartofta kl. 09.00 och ca kl. 09.10 från pendelparkeringen bakom McDonalds i Falköping.

Resenärer kan även få gå på utmed resvägen, t.ex. vid Slöta kyrka och i Gudhem (busshållplatsen där Torbjörntorpsvägen ansluter till Skaravägen ca kl. 09.20).

Första stoppet gör vi vid Husaby kyrka, där vi tittar på den fina omgivningen och går in i kyrkan. I kyrkan lyssnar vi till inspelad guideröst i högtalarna.

Sedan går färden till Blombergs hamn och vikingaskeppet Sigrid Storråda. Där guidar Lars Hellström, som berättar om vikingaskeppets historia och hur skeppet byggdes upp.

Medan guiden berättar får vi förmiddagsfika.

Därefter går färden vidare på fina slingrande vägar, där chauffören berättar under färden. Vi gör ett stopp för att titta på den fina blomman guckusko. Vi kommer givetvis även att kunna se ramslök som det finns rikligt av på Kinnekulle.

Vi fortsätter till kalkstenbrottet, där vi stannar för att titta på den fina utsikten. Vi kör sedan förbi de stora gårdarna Råbäck och Hällekis Säteri bland annat.

Kl 14:00 får vi lunch på Kinnekullegården.

Under färden hemåt passerar vi Österplana Hed och vall.

Kostnad
Preliminärt pris är 370 kr, vilket är baserat på att vi blir tillräckligt många för att näst intill fylla bussen. Definitivt pris fastställs då vi vet hur många vi blir.

Betalning
Betalning sker i efterhand till vårt bankgiro för SPF Seniorerna Vartofta. Faktura utdelas i bussen. Endast den, som vid anmälan uttryckligen begär det, får faktura med vidhängande bankgiroavi.
Övriga får alltså endast en faktura.

Anmälan
Anmälan sker till Arne Karlsson 0515-37119 från och med den 4 april och senast den 22 april.
Du kan även anmäla dig via e-post till arne.karlsson.karleby@telia.com.
Du får då ett returmail som kvittens på att din anmälan registrerats.
Får du inget kvitto i retur, kontakta Arne.

Vid anmälan vill vi ha uppgift om var du vill gå på samt om du behöver en bankgiroavi för betalning.
För medlemmar i andra avdelningar än Vartofta behöver vi uppgift om SPF-avdelning, fullständig adress och telefonnummer, gärna även mobilnummer och e-postadress.

Genom att klicka HÄR kan du öppna ett reseprogramblad på PDF-format. Om du väljer att ladda ner det, så har det två sidor i format A5, som kan skrivas ut som ett dubbelsidigt blad i format A5.

Reseansvariga SPF Seniorerna Vartofta