INSTÄLLT tills vidare. Studiebesök 2020

Välj vad du vill se mer av i listmenyn till vänster eller i länkarna nedtill

• Autokaross

Studiebesök för 2020 kompletteras efterhand som de blir klara.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Resor och studiebesök 2019-2020 (ur årsrapport)
20 februari var det trafikkurs med 30 deltagare på Thorells trafikskola i Falköping.
11 mars var det studiebesök med 28 deltagare på Autokaross i Floby.
18 april var 37 deltagare på Falköpings stadsteater och såg rockmusikalen " Return
To the Forbidden Planet."
13- 18 maj deltog 41 deltagare från SPF:s föreningar i Falköpings kommun i en resa till Krakow. Guidade visningar på Auschwitz, saltgruvan i Wieliczka samt gamla stan i Krakow. Arrangör för resan var SPF Frökind i samarbete med Stenstorp buss.
11 juni var 18 deltagare från SPF:s föreningar i Falköpings kommun i Varnhem och fick en guidning av Kata Gård. Efter lunch på Varnhems kloster café åkte vi till Skara stifts och
Landsbibliotek där Sven- Olof Ask berättade om gamla böcker. Dagen avslutades på Västergötlands museum.
17 september var 50 deltagare från SPF:s föreningar i Falköpings kommun på resa till Kungajakts muséet, Hunneberg där guidning och lunch ingick. Därefter gick resan till
SAAB muséet Trollhättan, Sivans ost i Baljered där vi fick en presentation av verksamheten.
Arrangör var SPF Falköping i samarbete med Stenstorps buss.
15 oktober besökte 20 deltagare vattenverket i Borgunda ,gemensam lunch på Amazing Thai. Därefter besöktes Hulesjöns reningsverk. Det var guidning på båda ställen.
30 november besökte 33 deltagare julmarknaden på Gunnebo slott, guidad visning av slottet. Lunch intogs på Öjersjö golfbana, Partille. Arrangör SPF Falköping i samarbete med
Bengts buss, Skara.
15 december var 20 deltagare och lyssnade till "Falköpings Sångsällskaps julkonsert" i Fredriksbergs kyrka.

Britt-Louise Axblom Barbro Johansson