Referat från 19 september kl 18.00 Festkväll på Wrågården

Referat från 19 sept kl 18.00 Festkväll på Restaurang Wrågården.
Referatet finns under bilden.

• Carlssonz
  • Roland o Tomas i bejublat framträdande
  • Carlssonz
  • Roland o Tomas i bejublat framträdande

Referat från Wrågården 19 sept 2018

Höstfest med seniorerna Falköping.
Ett 75-tal förväntansfulla medlemmar hade samlats på Vrågården för fest och gemenskap. Eivor Sandell hälsade nya och gamla medlemmar välkomna.
Spelmännen Roland Lind och Tomas Carlsson z. från Mullsjö stod för underhållningen, med spel, sång och gemyt.
Evergreen gör verkligen skäl för namnet. Rumba i Balders hage, Release me, Bueno sera, Sven Ingvars låtar och en hel drös därtill minns vi sedan vi gick i kortbyxor.

Maria med medhjälpare hade dukat upp Buffe' i Baren. Hon presenterade husets läckerheter. Vällagat Bisonkött, varmrökt lax, Hemlagad Bisonkorv, gratäng, produkter från knäck o bräck. Som avslutning bjöds på hemlagad glass och kaffe.
Efter att medlemmarna betat utav sommarens glädjeämnen och löst det politiska läget i Sverige avslutade Roland och Tomas festen med "sista dansen" för dem som ville ta sig en svängom. Veteranerna är spänstiga människor, många av dem såg fram emot nästa dags Pensionärsorientering.

Reidar.

Här nedan finns inbjudan:

Onsdag 19 sept kl 18.00 Festkväll på Restaurang Wrågården                               (OBS! ej Bredablick ock ändrad underhållning p.g.a. sjukdom OBS!)

Underhållning av Carlssonz, Roland Lind och Anders Carlsson från Mullsjö. ( Ej Kenneth Holmström).

Carlssonz är en duo som består av Tomas Carlsson och Roland Lind. Tomas har ett förflutet i dansbandet Tommy Bergs och Roland känner väl varenda Mullsjöbo igen som radioreparatör och Mr Ha-störst-och-flest-parabolantenner-i-trädgården, han är dessutom en jäkel på diverse instrument. Duon bjuder på mängder av trevliga dansbandslåtar och några Elvisditon och det är troligt att det rycker lite i dansbenen.

Kostnad 215 Kr.
Bindande anmälan senast