Referat från Studiebesök på PR slamsugning 19 okt

Under bilden finns referat från studiebesöket

• PR slamsugning
  • PR slamsugning 18 okt
  • PR slamsugning
  • PR slamsugning 18 okt

Referat från studiebesök på PR Slamsugning i Falköping 19 okt

Vi var 27 medlemmar från SPF Falköping som togs väl emot av Ella och Viktoria på PR Slamsugnings huvudkontor. De presenterade familjeföretaget i ett bildspel. Det startade år 1980 av Peter och hans vän Rune med att man köpte in en traktor och en tunna. I början arbetade de med slamsugning. Numera ingår även renhållning, containertransporter, farligt avfall, torrsugning, gödseltransporter m. m. och kontakt kan tas dygnet runt. Flera företag har köpts in under åren. Man har ca 120 medarbetare både i Falköping och i olika delar av Sverige. Det är övervägande män som arbetar i lastbilarna medan de kvinnliga medarbetarna har de administrativa arbetsuppgifterna. Detta beror på att det är ett tungt arbete ute på fältet. Företaget äger ett bensinföretag, PR Green Petroleum AB.
Man använder ca 80-talet bilar som specialbyggts för olika funktioner. Bilarna byggs mestadels i företagets egen regi efter behov.
Företaget arbetar efter mottot att allt är möjligt. Inga uppdrag är för stora, för små eller omöjliga att utföra. PR Slamsugning är ett företag med stor trivselfaktor och många medarbetare arbetar länge.
Företaget som brinner för kultur på Falbygden äger Tomtens kalkbrott där vi under senare år upplevt både stora konserter och konstutställning.
Medlemmarna avslutade studiebesöket med en god lunch på Teaterbaren där vi hade tid för reflektioner av allt vi sett och hört. /Britt-Louise Axblom

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

SPF Falköping är välkomna till PR Slamsugning klockan 10.30 där Ella Binnberg tar emot oss. Vi får en presentation av familjeföretagets historia och olika arbetsområden.
Samåkning. Efteråt Mat & Prat för den som önskar.
Anmälan senast onsdagen den 12 okt till Britt-Louise Axblom, tel: 070 5219157