En del aktiviteter är igång. FOLKHÄLSA översikt 2020 (kompletteras efter hand)

Välj i menyn till vänster eller i länkarna nedtill vilken aktivitet som du vill veta mer om. (Kompletteras efterhand)

Folkhälsoaktiviteter 2020-2021 (kan komma att kompletteras efterhand)

-----------------------------------------------------------------------------------------

Folkhälsa 2019-2020 (ur verksamhetsbeskrivning)

Vandringar, Under år 2019 genomfördes nio vandringar, därav fyra kulturvandringar sponsrad av Vuxenskolan samt en cykeltur.
14 febr. Konstpromenad i Falköping efter föreläsning " Offentlig konst i staden"
av Erling Öhrnell på vuxenskolan, sponsrad av vuxenskolan.
18 mars Vandring på Mössebergssluttningen.
8 april Billingeleden från Billingehus, Skövde till Ryds grottor ToR.
3 maj Hemlig vandring med vår träningskompis orienteraren Stig Johansson.
17 juni Hornborgasjön, från Naturum till Ytterberg ToR. Delvis pilgrimsled.
14 aug. Cykeltur Falköping-Rössberga-Segerstad-Håkantorp med besök på
Döbelnsgården-Gudhem-Falköping.
10 sept. Vildmarksleden från och till Årås kvarn, Kölingared, kulturled.
9 okt. Prästgårdsrundan och Rosornas stig, Varnhem, kulturled.
9 nov. Pilgrimsled från Vartofta, Slöta kyrka, Saleby gård till Ålleberg ToR, kulturled.

Styrketräningen på Energi TC, ägde rum 15 gånger på våren och 14 gånger på hösten. Både på vår- och höstavslutningen bjöd Vuxenskolan på en frikostig lunch.
Må bra gruppen, under ledning av Anita Berger, träffades torsdagar för kortare promenader på lättgången mark, ca 1-1,5 km långa, i Falköping och på Mösseberg. Utflykter med kortare promenad på resmålet gjordes till Kata Gård Varnhem, Kronogården Trädet, Basta Kvarn,
Åsle Tå med utställning i Åsle kyrka, Naturum vid Hornborgasjön.

Mat & Prat, en ny aktivitet, startades i november. Vi träffas till en gemensam lunch var fjortonde dag på en av stans restauranger, företrädesvis med pensionärsrabatt.

Anita Berger, Barbro Johansson, Britt-Marie Olsson och Sven-Olof Sandstedt