Rapport från månadsträff 4 April kl 14.30

Över 100 SPF medlemmar infann sig 4 April kl 14.30. Projektledare Kerstin Jangbrand berättade om kommunens planerade nya demensboende. Jessica från Violen gav oss vårinspiration med sina tips och idéer. Referat under bilden.

• Projektledare Kerstin Jangbrand infortmerade
  • Jessica från Violen
  • Skiss över demenscentrum
  • Blommer från Violen
  • Påskliljor
  • Några av Violens blommor
  • Projektledare Kerstin Jangbrand infortmerade
  • Jessica från Violen
  • Skiss över demenscentrum
  • Blommer från Violen
  • Påskliljor
  • Några av Violens blommor

Rapport från träffen 4 April kl 14.30.

Över 100 SPF medlemmar infann sig och hälsades välkomna av Roland Nilsson innan projektledare Kerstin Jangbrand berättade om kommunens planerade nya demensboende. Ett intressant välplanerat boende för äldre med demenssjukdom som föregåtts av ingående planering och flera studiebösök under projekteringen. Bygget är påbörjat och man hoppas att inflyttningsprocessen successivt kan börja rulla igång i slutet av 2019. Efter sedvanlig kaffepaus förfyttade vi oss till "kyrksalen" där Bo Holgersson informerade om kommande SPF förbundsmästerskap i bordtennis, ett samarrangemang med IFK som äger rum i Falköping den16-17 maj. Jessica från Violen gav oss därefter inspiration till blomsterarrangemang och flera goda råd om plantering av vårblommor och annat. Efter hennes presentation informerades om kommande program och 10 blomsterkassar från Violen lottades ut. Därefter dragning av de sedvanliga lotterierna. Roland Nillson tackade för idag och  hälsade alla välkomna till nästa träff 2 maj då Ewy Palm gästar oss. /  Roland Ericsson.