Månadsträff 10 januari 2018.  Grötfest och Mitt liv med Elvis.

Grötfest och "Mitt liv med Elvis" av och med Stickan Carlsson.

• Grötfest 1
  • Grötfest 2
  • Grötfest 3
  • Anhörigsamordnare Malin Dittmer berättade om sitt arbete
  • Stickan Carlsson Mitt liv med Elvis
  • Stickan 1
  • Stickan 2
  • Stickan Karlsson avtackas av Eivor Sandell
  • Elvis
  • Grötfest 1
  • Grötfest 2
  • Grötfest 3
  • Anhörigsamordnare Malin Dittmer berättade om sitt arbete
  • Stickan Carlsson Mitt liv med Elvis
  • Stickan 1
  • Stickan 2
  • Stickan Karlsson avtackas av Eivor Sandell
  • Elvis

SPF SENIORERNA I FALKÖPING HÖLL GRÖTFEST

SPF Seniorerna inledde sin grötfest i Pingstkyrkans cafélokal med att styrelsens Roland Nilsson hälsade välkommen och presenterade kommunens samordnare för hjälp till anhöriga som är Malin Dittmer. Hon informerade därefter om sitt ansvar att förmedla sådan hjälp till närstående. Om man är anhörig, granne eller vän till någon som man vet behöver hjälp från kommunen, så förmedlar Malin en sådan önskan till dem som har till yrke att hjälpa inom kommunen. Malin kan nås på telefon 0515-885335. Seniorernas medlemmar tackade för informationen med en applåd och Roland Nilsson förklarade att grötfesten kunde börja. Serveringskommitténs medlemmar försåg alla långborden med allt som hör till en grötfest och man hjälpte varandra så att gröt med tillbehör samt skinksmörgås fanns vid varje kuvert. Alla lät sig väl smaka, så vid kaffet och pepparkakorna spred sig ett sorl av glada röster i lokalen. Denna eftermiddag räknades 128 nya och gamla medlemmar som närvarande.

I rätt tid inbjöd sedan Roland Nilsson till förflyttning till Kyrksalen, där Stickan Carlsson från Skövde, med uppväxt i Tidaholm berättade om sitt liv som Elvis-fan. Han bekräftade med sin framställning att han som vuxen och pensionär blivit en riktig Elvis-kännare. Stickans bildspel åtföljdes av personliga kommentarer och en mängd korta musikinslag ur Elvis nära 25-åriga sångkarriär från hans tidiga debut till hans sista förställning i juni 1977. Rock och känslosamma kärleksballader växlade om, så igenkännandets glädje var allmän när man fick höra melodier som Tutti Frutti, Blue Hawaii, King Creole och I did it my way. Stickan avtackades slutligen med varma ord och flera applåder innan Roland bad de närvarande, som deltog för första gången att räcka upp handen. Sedan fick de följdfrågan om de ville komma tillbaka och när svaret blev ja fick de varma leenden från bänkgrannarna i salen. Nöjda efter fina upplevelser av gemenskap och underhållning minglade man i den stora hallen innan man begav sig hemåt.

Nisse Andreasson

INBJUDAN::

Grötfest ihop med Månadsträff kl 14.30 den 10 januari 2018

Program: "Mitt liv med Elvis"
Stickan Carlsson är en riktig Elvisälskare och kännare. Han berättar om sina Elvisminnen och spelar några av sina favoriter.
Bindande anmälan senast den 4 januari till:
Maj Holmström tel. 0515-12265 eller Anna-Greta Andersson tel.0515-17205
Kostnad: 80 kr

Ur referat från SPF Seniorerna Skövde i Skövde Nyheter:

Mitt liv som Elvis
KONSERT SPF Seniorerna Skövdes medlemsmöten för hösten fick en härlig upptakt. Seniorerna fyllde Kyrkans Hus och på programmet stod Mitt liv med Elvis av och med Stickan Carlsson. Programmet inleddes med att föreningens egen kör,

SPF Seniorerna Skövdes medlemsmöten för hösten 2017 08:19 fick en härlig upptakt. Seniorerna fyllde Kyrkans Hus och på programmet stod Mitt liv med Elvis av och med Stickan Carlsson. Programmet inleddes med att föreningens egen kör,

Galatheakören, sjöng "Are you lonesome tonight" och " Love me tender". Efter förbandets sång gjorde Elvis entré; tighta jeans, svartvita skor, Elvisskjorta. Han hälsade på den förväntansfulla publiken och tog på sina mörka glasögon och fick sin gitarr. Showen kunde börja!

Stickans första kontakt med Elvis var när han hörde honom sjunga "Tutti Frutti" för den åttaårige Stickan var det en populär godisask; detta var början på ett livsintresse för Elvis. Den unge beundrarens första skiva blev King Creole. Nu blev ynglingen så förtjust i Elvis att han skrev ett beundrarbrev till idolen. Med en utmärkt svengelska - 9-åringens skolengelska kraftigt blandad med tidaholmska - uttryckte han sin uppskattning. Seniorpubliken förstod precis vad han menade, men Elvis hade nog svårare eftersom han inte svarade på brevet.

Elvis satellitsända show, Aloha från Hawaii 1973, är fortfarande den största TV-sändningen någonsin. När Stickan berättade om Elvis sista föreställning, i juni 1977, och spelade upp när Elvis sjöng: "Oh my love, my darling", "I hunger for your touch", "I need your love"... då hördes att det fortfarande berörde Stickan. Två månader senare var The King död.

Stickan har gjort flera besök i Elvis hemstad, Memphis, och i hans hem Graceland, och deltagit i Elvis Week med 80.000 andra fans i ett ljuståg för Elvis. Elvis avslutade sina konserter med "I can´t help falling in love with you". Så avslutades också denna show, när Stickan sjöng tillsammans med Galatheakören.