BOULE 2020. Tills vidare inställt. Årsmötet 2021 prel. framflyttat till april.

SPF-Boule.
Bouleverksamheten är tills vidare inställd. Vi spelar annars måndag och onsdagar klockan 10.00 till 12.00.
Plats: Utebanorna vid ishallen.
Vill du spela kontakta Uno Bergqvist tel. 0723-171087.
Glöm inte att hålla avstånd.
Kjell-Åke Lind

• Boule 1
  • Boule 2
  • Boule 3
  • Boule 1
  • Boule 2
  • Boule 3

Bouleverksamheten är i gång i liten skala från augusti . Vi spelar måndag och onsdagar klockan 10.00 till 12.00.

Plats: Utebanorna vid ishallen.
Vill du spela kontakta Uno Bergqvist tel. 0723-171087.
Glöm inte att hålla avstånd.
Kjell-Åke Lind SPF-Boule

Vi träffas varje måndag och onsdag mellan klockan 10.00 – 12.00

Klot finns att låna. Medtag fika.

För mer information ring Kjell-Åke Lind 076 3473725

Verksamhetsberättelse SPF Boule 2019

Även detta år inledde vi med en gemensam fest 25 januari där Lisette som vanligt stod för dom trevliga lekarna. God mat intogs under trevligt umgänge.
Årsmötesförhandlingarna för att stänga 2018 var i Vuxenskolan den 29 januari. Som vanligt bjöds deltagarna på semla och kaffe. Alla i styrelsen omvaldes.
Den 10 april spelades klubbmästerskapet, med 23 deltagare. I halvlek var det tårtkalas med
tårtor skänkta av våra medlemmar. Lisette skötte som vanligt sekretariatet.
Vann gjorde Sune Arnesson före Ulla-Britt Eliasson, Inga Bergqvist samt Jakko Bergqvist.

Under året har boule spelats varje måndag och onsdag mellan 10 – 12 i Boulealliansens Boulehall samt på våra sommarbanor vid Ållebergs gymnasiet. Varje gång har 10 – 40 deltagare i SPF deltagit. Under året har vi fått flytta onsdagsträningen till klockan 14.00 för att ge plats åt Ålleslaget.

Boulesektionens medlemmar har även under året deltagit i många olika tävlingar.
Tävlingar som Styres minne, Kommunmästerskapet, Husvagnskuppen, Lussedubbeln, SPF; s distriktsmästerskap i boule, Ålleslaget. Dessutom har sektionen deltagit med ett niomannalag i SPF seniorernas sommarserie.

Vi har haft framgång i vårt tävlingsspel. Vid distriktsmästerskapet i Skara blev vårt lag bestående av Inga-Lill Bergqvist, Uno Bergqvist, Vanja Wallin samt Sune Arnesson bronsmedaljörer. Vi fick med två lag till finalen av Ålleslaget.

Under året har sektionens medlemmar, tillsammans med Boulealliansens övriga
medlemmar, deltagit i skötsel, underhåll och städning av boulehallen samt i
samarbete med PRO Falköping och SKPF Falköping skötsel av våra utomhusbanor.

Boulesektionens styrelse har under 2019 bestått av; Kjell-Åke Lind ordförande,
Arne Berger sekreterare, Kerstin Persson kassör samt ledamöter Ulla Jonsson,