Information om hemsidan

Här följer lite information hur du hittar på nya hemsidan.
Skriv i adress/sökfältet: SPF seniorerna Falköping

• Informatiuon om hemsidan

Länk till PDF fil med information om hemsidan

Högst upp på alla sidor ser du ett sidhuvud med diverse länkar i vitt mot ljusblå bakgrund. Där kan du välja att logga in på "Mina sidor" men det är inte nödvändigt. Där finns dina uppgifter om adress m.m. Log in Namn = ditt personnr. 19XXXXXXXxxxx Lösen= ditt postnummer ex.52100. Under "Föreningar" kan du leta efter en annan förening du ev. vill se.
(Funktionen "Lyssna" = att få sidan uppläst, fungerar dock inte än.)
I den mörkblå menyn därunder använder du texten i vitt för att navigera på vår föreningssida. Under menyraderna på startsidan visas en bild eller ett bildspel där bilderna kan växla.

När du klickar på ett val upptill på sidan i den mörkblå menyn så kommer du till en sida där du ibland får göra nya val.
Dessa val görs i en lista till vänster på sidan med rubrik i vitt på röd botten.
Ett val med en pil till höger som vid "Kontakta oss" har i sin tur undermenyer. När du klickar på den pilen så visas t.ex. alternativen "Styrelsen" och "Funktioner" under det valet i ljusblå färg.
Under menyvalet Om föreningen - kontakter hittar du lite allmän information om föreningen och där finns kontaktuppgifter till styrelsen och övriga funktionärer. På sidan Aktiviteter och träffar hittar du säsongens programblad samt sidor med mer info om månadsträffar och flertalet av våra aktiviteter. Här finns också referat och bilder från en del träffar och aktiviteter.
Under Förmåner hittar du rabatter mm som du som medlem kan få på försäkringar, resor, elavtal mm. Det som finns där nu är sådana förmåner som förbundet förhandlat fram. Här i Skaraborg har vi även bra rabattavtal med Länsförsäkringar.
Menyvalet Bli medlem är till för den som vill bli medlem i vår förening. Där kan man fylla i en medlemsansökan och blir sen kontaktad av oss. På sidan Bildgalleri finns en del bilder samlade.
Längre ner på startsidan hittar du Senaste nytt från föreningen, distriktet och förbundet. Om du klickar på en nyhet så kommer du till information om den nyhetan.

Besök vår sida regelbundet
Hemsidan är ständigt under utveckling och kompletteringar och förändringar kommer efter hand. Lägg gärna sidan som en "favorit" i din dator/platta och besök den regelbundet för att hålla dig uppdaterad om nya och kommande aktiviteter och för att läsa om vad som händer i föreningen.

Titta på hemsidan i en mobil
Om du tittar på vår hemsida i en smart mobil så ser den lite annorlunda ut.
Menyerna visas inte som i en dator. Du måste klicka på en knapp "Meny" längst upp och sen välja en sida i den lista som då visas. Om en sida har underliggande sidor så visas en liten pil i högerkanten i menylistan och om du klickar. på den pilen så expanderas listan så att även underliggande sidor finns med i listan. Observera att det bara finns pilar på huvudmenyvalen (de som ligger i menyraden då sidan visas i en dator). Om en undersida i sintur har undersidor så listas alla underliggande sidor i en enda lista. Det gör att en lista kan bli rätt lång i en mobil och du kan behöva skrolla ned i den för att hitta det du söker. Sidinnehållet ser också lite annorlunda ut i en mobil. Text och bilder anpassas efter skärmen. Vrider du skärmen så blir textstorleken densamma, men det får plats mer på varje rad och bilderna blir bredare. Du kan på datorn studera hur en sida ser ut i en mobil genom att krympa fönstret i sidled.

Titta på hemsidan med en platta
Använder du en iPad eller en annan surfplatta, så ser det ut som i en dator, men om du vrider den på högkant så ser det i regel ut som i en mobil.

Falköping 2017-04-25/RE