Bergslagsleden vandring

VANDRARNA

Allt startade med att Birgitta Söderström kom med ett förslag om att det skulle vara trevligt att gå på Bergslagsleden.
Och idag 9 augusti var det dags. Vi samlades tolv stycken SPF:are i Kloten klockan 10 för att gå delar av den första etappen.
För att lösa det praktiskt hade vi placerat en bil vid vägen upp mot Getryggens naturreservat. Det var målet för vår vandring idag som blev ca 13,5 km.
Första delen av promenaden var relativt lätt att gå för att successivt bli allt svårare. Leden går genom skog med mossar och lite myrar. Vi hade tre fikapauser under vår vandring och vi passerade bl.a. Åbostugan som är en backstuga. Här kan man njuta av det porlande vattnet från bäcken i närheten samtidigt som man rastar vid eldplatsen.
Vi hittade mycket blåbär, lite hjortron och lingon på gång.
Tack alla deltagare för en trevlig dag/upplevelse.
Örjan J