Oktober 2022

Oktobermöte

Oktobermötet den 19/10

Vice ordf Lars hälsade alla såväl gamla som nya medlemmar välkomna till dagens sammankomst.
Mötet inleddes direkt med att Sportchefen Ricky Axarp Nordahl från LIF Lindesberg (stadens handbollsförening) tog kommandot.
Ricky berättade om föreningen att den idag har 525 medlemmar och att målet är 600. En tanke... vi i SPF är c:a 580 medlemmar! I Lindesberg finns 3 stora föreningar, LIF, SPF och PRO!
Ricky fortsatte med att medlemmarna finns i 19 grupper till vilka åtgår 70 ledare vilket är svårt att rekrytera men 70 är inte dåligt!
Föreningens mål på elitnivå är att nå Allsvenskan dvs nivån under yttersta eliten för såväl dam som herrar. Idag spelar man i div 1 och det är ett väldigt go i båda lagen.
Handbollsgymnasiet är ett måste för föreningen.

Förutom handboll ägnar föreningen sig åt seniorgympa och börjar med rullstolshandboll tillsammans med övriga länet.
Föreningen vill ge Fostran - Erfarenheter - Drömmar åt sina medlemmar på alla nivåer.
LIF har dessutom olika evenemang som Libo Cup med 79 lag och 1000 spelare, lägerverksamhet, idrottscollege samt i sommar har man haft 35 pojkar och flickor anställda vilket gett den arbetslivserfarenhet.
Tack Ricky för bra information.

Mötet fortsatte med att Anita Lindgren visade bilder från den fantastiska spanarverksamheten.Hur mycket kaffe och korv har det inte ätits! Anita visade vackra naturbilder och växt dito och man slogs av att hon kunde namnet på varenda blomma och växt. Fast hon kunde ju säga vad hon ville eftersom ingen kunde slå henne på fingrarna.
Tack Anita för vackra bilder och spanarverksamheten!