April 2018 extra möte

Den 12 april hade vi ett extra insatt medlemsmöte med Peter Flack, Bo Jardler och Bo Fransson som underhållare.
Och underhållna det blev vi alla c:a 140 medlemmar som letat oss till Församlingshemmet i vårvädret.

Innan jag refererar själva mötet vill jag harangera våra "kaffetanter". Vilket arbete som läggs ner inför varje möte och det här var dessutom ett extramöte. Två av dessa lyckades jag fånga på bild men de får representera samtliga.

Åter till underhållningen... Peter Flack behöver bara visa sig så blir man glad och han kan berätta en god fräckis. Så inledde han.
Därefter vidtog en frågesport som bestod av 9 stycken musikfrågor vilka han tillsammans med Bosse Jardler och Bo Fransson förmedlade.

Bosse Jardler visade sig ha anknytning till Lindesberg bara det och Bo Fransson var helt enastående med att hitta olika låtar som vi fick önska.

Frågorna rättades och två SPF:are nämligen Nils-Erik Söderström och Ken Ställberg lyckades pricka in 7 rätt vilket belönades med en varsin skraplott på vilken Nils-Erik vann 50 kr. Bravo!

Peter Flack skötte därefter lottdragningen och vi gick därefter hem med ett leende på läpparna. Kanske speciellt som vår ordförande Arne halvt om halvt lovade att Peter och co kommer tillbaka nästa år.