September 2022

21 september hade vi månadsmöte där 90 medlemmar samlades i Församlingshemmet. Vår ordförande Arne Andersson hälsade oss välkomna. Höjdpunkten på mötet var elever från Estetiska programmet på Lindeskolan, ett band, Peter N, som bildades i maj. De började med, en för dem, gammal låt av Arvingarna ”Eloise” därefter ”Om” av Niklas Strömstedt. Uno Svenningssons ”Vågorna” sen följde bl.a. en låt de själva satt ihop av 2 andra låtar samt en låt som Linus skrivit. I gruppen ingår Elina, Theo, Ruben och Linus och i helgen ska de vara med i Karlstad och tävla i en nationell tävling, Livekarusellen. På söndag är de med på Världens Barn konserten i Aulan.
Lycka till önskar vi dessa härliga ungdomar som har lätt till skratt och spred sin glädje över oss lite äldre. Kaffe och goda smörgås avnjöts och på ljudnivån i lokalen hördes att vi har trevligt när vi träffas! Alla aktivitetsgrupper informerade om sin verksamhet och vi är en mycket aktiv förening konstaterade en belåten Arne.

Vid pennan Anita Lindgren