Septembermötet

Mötet inleddes med att ordförande Arne hälsade välkommen och speciellt till nya medlemmar. Arne informerade om att det för dagen bjöds på tårta eftersom SPF (och  även Arne) fyller 80 i år.
Först på scenen var hälsopedagogen Madeleine Fischer som representerade LIF-Lindesberg men brinner för att få äldre människor att röra på sig på olika sätt. Arne och hon ska fundera ut lämpliga datum och lokaler då en merpart verkade mycket intresserade.

Därefter äntrade dagens huvudperson Tur-Åke Lindkvist från byn Öje och numera Malung scenen.

Tur-Åke inledde med någon visa för att följa upp med en historia som ingen kommer ihåg. Därefter följde visa på visa med de mest underfundiga texter uppblandade med historier av det småfräcka slagetmen roliga! Det var länge sedan vi hade så roligt på ett SPF-möte. Bäst var Tur-Åkes fräckaste historia och den kan bara vi som var där!
En makalös trubadur och historieberättare.

Mötet avslutades med lite information från resekommittén och lottdragning. Stora saker hände.... undertecknad vann!