Januari 2020

Januarimötet inleddes med att vice ordf Leif Ohlsson hälsade nya och gamla medlemmar välkomna. Även dagens underhållare Bengt-Ingvars mä Anders hälsades välkomna.

Dessa tre herrar med lite olika förflutet bildar en grupp för underhållning som mest handlar om bandet Sven-Ingvars. Bengt är Bengt Alsterlind, Ingvar är Ingvar i Sven-Ingvars och Anders är Västgöte enligt egen beskrivning.

De tre underhöll med trivsamt småprat mellan i första hand Bengt A och Ingvar om olika tider i Sven-Ingvars. Genombrottet för Sven-Ingvars kom i och med ett uppträdande i frukostklubben 1961. På den tiden var Sven-Erik målarlärling och Invar elektrikerlärling i Grums.

Mellan småpratet sjöng Bengt A och även Ingvar en mängd kända melodier som fick publiken att sjunga, ja i alla fall nynna med. vad sägs om "Sola i Karlstad", "Ett litet rött paket" som f. ö Owe Törnkvist skrivit.

1968 hade det gått så bra för Sven-Ingvars att de beslöt spela in en film som blev en ekonomisk katastrof men de hämtade sig efterhand.

Vi sjöng "Min gitarr" och "En gåva i drömmarnas land mm".
Kaffe med godsmörgås serverades varpå bandet fortsatte nu med mer från Fröding bl a "Tre jäntor på vägen" och av Tore Skogman "Fröken Fräken" och Kristina från Vilhelmina".
Vi trivdes alla och tiden försvann fort med sådan underhållning.

Resekommittén informerade om att de som önskar följa med till Ungern bör snart bestämma sig. Det finns 12-15 platser kvar.

Madelaine Fischer informerade om kommande motion för SPF:are varefter lottdragning vidtog. Hemköp sponsrade med priserna. Och vem tror ni vann?