Sommarträff

Den 1 juli på Linde Gastro

NATURSPANARNA

Nu är det dags för sommarträff på Linde Gastro/Arenan torsdag 1 juli 18.00, var och en betalar för sin mat och dryck. "Husförhör" blir det naturligtvis/en sammanfattning av vad vi tittat på sen första "spanet" 16 dec 2020! Det är 53 medlemmar som deltagit i ngt av våra span!

Anmälan här på FB eller till Anita 0706086460 så fort som möjligt, senast torsdag 24 juni.

Vi ser fram mot att träffa er vid bord och stolar utan matsäck och sittdyna på stubbar, stenar, och legor i allt från snöglopp till solsken!

Bengt och Anita

PS det gick inte att genomföra på tisdag som vi talade om. DS

Visat av 128

NATURSPANARNA och övriga intresserade!

Nu rekommenderar jag ett eget "span" till Fjärilsreservatet i Munkhyttan om Du är intresserad av att se Asknätfjärilen m.fl. Det är svårt att boka in besök där då fjärilarna vill ha sol, värme och inte för mycket blåst, så passa på när det är rätt förutsättningar!

Vi var där igår och såg många olika fjärilar, men det är lite besvärligt att gå leden pga sly, plankor som är av/lösa. Det finns 2 små parkeringar efter Siggebohyttevägen där det går stigar ner till bäcken och där finns möjlighet att se fjärilar.

Vi gick även vägen mot Hammarby, vänster efter Munkhyttans skola fr Linde. Det går att åka fram till en bom där det finns några p-platser, annars parkera vid skolan. En Asknätfjäril hälsade oss välkomna vid bommen....

Sotnätfjäril, Väddnätfjäril och Asknätfjäril finns på bild på informationstavlorna. Lycka till!