14 februari Månadsträff med Årsmöte

Örsåsgården den 14 februari 2024 14,30

Ordförande Peter Björding hälsade kvällens ca 140 medlemmar välkomna. Vi fått 4 nya medlemmar sedan senaste träffen. 2 tält är inköpta för att användas vid kommande uteaktiviteter. Då en del medlemmar fått förfrågan från Peter på mail där han bad dem köpa presentkort till honom, meddelade han att detta är inte han. Han skulle aldrig göra detta.

Timmy tog upp det här med Internetsäkerheten och rekommenderades oss att om vi inte sett SVT:s uppdraggranskning ang. detta, att göra det. Han informerade även om RFID, en teknik för att läsa information på avstånd från transpondrar och minnen.

Åsa från KPR bad oss att gärna komma med frågor som de kan ta upp på dessa möten med kommunen.                                                                                                Britt från Resekommittén meddelade att det finns platser kvar till Showrevyn i Nittorp, samt flaggade för Studiebesöket till Star-Trading den 21 mars och Ullared Event den 10 april.                                                                                                      Lars-Ove hälsade kvällens underhållare Kalle Gollnik välkommen och påminde oss om nästa Månadsträff den 13 mars 17,00 då Magnus Rosén tidigare medlem i Hammerfall kommer på besök.

Därefter höll Ingegerd Barsenholt parentation över 16 medlemmar som avlidit under 2023. Ett ljus tändes och Ingegerd läste upp namnen på de avlidna. Hon läste dikten Vandringen av Charlotta Kleman varefter vi höll en tyst minut och sedan gemensamt sjöng första versen i Härlig är Jorden.

Årsmötesförhandlingarna vidtog med Göran Eriksson som ordförande och Ingegerd Barsenholt som sekreterare. Till ordförande för 2024 valdes Peter Björding, övriga ordinarie ledamöter i styrelsen är Sture Björk, Inga-Britt Högberg, Timmy Thimell, Majvor Petersson, Elisabeth Larsson, Bengt-Ove Ström, Dag Hamm och Anne Hansson.

Efter årsmötesförhandlingarna serverades det kaffe och semla.  Därefter underhållning av Kalle Gollnik med musik och sång.

Peter avtackade 6st avgående funktionärer, Inga-Britt Högberg - Webbredatör, Ulla Passgård - Lotterikommittén, Margareta Persson, Ingrid Karlzon och Meta Idehall från Resekomittén, med varsin fårskinnsdyna, samt styrelseledamöterna Marianne Brundin och Lars-Ove Bäckänger med blommor och fårskinnsdyna. Eftermiddagen avslutades med dragning på lotterierna och att Monica Asplund från Kaffekommittén informerade att vid Månadsträffen den 13 mars bjuds det på Påskbuffé med kaffe och Påskbakelse. Peter framförde ett tack till alla som kommit hit samt ett extra tack till Kalle Gollnik, Göran Eriksson och Ingegerd Barsenholt.

Länk till bilder