Januari

SPF Seniorerna Svenljunga har haft årets första månadsträff i Örsåsgården. Ordförande Karl-Erik Johansson hälsade 100 medlemmar välkomna, 2 nya medlemmar välkomnades i föreningen. Vid årsskiftet hade föreningen 423 medlemmar, det är en ökning med 8,2 %.

Friskvårdskommittén informerade om att Svenljungas lag i frågetävlingen Hjärnkoll tävlar i Hökerum den 22 januari.

Det blir ungersk afton den 25 februari i Örsåsgården, Gabor Kapetz föreläser om Ungern och serverar gulaschsoppa med bröd, två glas vin, kaffe och kaka. Efteråt blir det en stunds dans och som nattamat serveras korv med bröd. Pris för detta är 130 kronor.

SPF har fått förfrågan från SIK om det finns någon som vill baka bullar och sockerkaka till fotbollscuperna. Anmälan görs till Anneli på ICA, SIK betalar ingredienserna.

Hans Englund rapporterade från KPR att det ska bildas ett patientråd i Svenljunga och att man deltagit i ett möte med vårdcentralschefen.

Efter kaffet var det dags för Lennart Söderkvist från Grimsås att berätta och visa bilder från en pilgrimvandring till Santiago de Compostela. Kvällen avslutades med dragning på lotterierna.