Månadsmöte 2017.03.20

Föredrag av Alf B Svensson

• Psykolog Alf B Svensson

SPF Seniorerna Berga har haft månadsmöte i mars där 120 personer var närvarande. Ordförande Erland Andersson hälsade alla välkomna och presenterade sju nya medlemmar.
Psykolog Alf B Svensson från Bredaryd höll en intressant föreläsning om hur vi får ett rikare och mer meningsfullt liv. Han gav många kloka råd bland annat om att vårda relationer, bry oss om andra människor och att godhet smittar.
Lagans golfklubb informerade om sin verksamhet och bjöd in oss att utan kostnad prova på golf under en dag i april, exakt datum meddelas senare till dem som anmäler sig. Det kommer att finnas instruktörer på plats, bollar och klubbor finns att låna.
Erland informerade om att SPF Berga kommer att gå vidare med ett trygghetsboende i framtiden eftersom många av våra medlemmar vill ha ett sådant boende i Lagan. Det blir en kvällsaktivitet med musikfrågesport och en buffé på Lagadalen den 27 april. I en del av de aktiviteter som pågår regelbundet finns det platser kvar inom bordtennis, boule och sällskapsspel. Erland berättade även om förra veckans distriktsmöte i Växjö där det var föreläsningar inom trafik, tandhygien och hälsa. Älgskadefonden var också där och informerade om sin verksamhet.
Ingalill Börjestedt och Irene Andersson som är ansvariga för vår nya hemsida har varit på utbildning och sidan utvecklas nu hela tiden. Information finns också på Facebok där även tävlingsresultat publiceras.
Laila Wessman informerade om kommande resor, det blir en sommarresa i maj eller juni, vi besöker Krusenstiernska revyn den 15 juli, två flerdagarsresor till Gotland och så bär det i väg till en julmarknad i Bremen den 1-3 december. Flerdagarsresan till Norge är fullbokad.
Mötet avslutades med fika och dragning i lotterier där flera vinster hade skänkts av medlemmar. Erland Andersson tackade alla som deltagit i mötet och ett speciellt tack fick dagens funktionärer. Nästa möte är den 24 april då Bredbandet från Vislanda sjunger 50-60 talslåtar.