Månadsmöte 2017.04.24

• Underhållning av Bredbandet från Vislanda

SPF Seniorerna Berga har haft ett välbesökt månadsmöte i april. Ordförande Erland Andersson hälsade alla medlemmar välkomna. Ett välkomnande fick även Bredbandet med Mats Nilsson och Kjell Magnusson från Vislanda som underhöll med sång och humor. Det blev många kända favoriter från 50-talet där även publiken fick medverka i allsång. Underhållningen avslutades med ett potpurri av Sven-Ingvars låtar.
Erland avtackade Gudrun Karlsson för sitt uppdrag och sina insatser i styrelsen. Vi har fått positiva signaler utifrån den enkät som gjorts angående ett trygghetsboende i Lagan. Av våra medlemmar är det 40 st hushåll som visat sig intresserade. Seriespel i boule har påbörjats och fortsätter på tisdagar under maj månad, det blir även utomhusträning för alla på torsdagar under samma period. Måndagspromenader för våren är nu klara, den första genomförs i Lagans samhälle den 8 maj med samling vid järnvägsstationen kl 09.30. Ytterligare tre promenader presenteras på mötet i maj. En enkät med intresseanmälan till höstens aktiviteter skickades runt. På vår hemsida som är strukturerad och välgjord finns nu all information om vår verksamhet.
Programgruppen som arbetar med aktiviteter inför hösten har nu några bokningar klara. Edna Alsterlund kommer och föreläser om anhörigs demens samt en kvällsaktivitet den 7 september med modevisning som hålls av Seniorshopen.
Laila Wessman informerade om resor och aktiviteter. Det blir en sommarresa till Ulricehamn med omnejd den 30 maj. Midsommarfesten blir den 21 juni i Lagans hembygdspark. Blekingedistriktet inbjuder till sommarfest i Ronneby Brunn den 16 augusti. De som anmält sig till att gjuta i betong får besked om datum senare. Antal platser för besök i Ljungby kommuns växthus är fullbokade.
Mötet avslutades med fika och dragning i lotterier. Erland Andersson tackade alla närvarande, ett extra tack fick dagens funktionärer. Nästa möte är den 15 maj då kommer Ewa-Gun Westford som är polistalesman i region Skåne och håller ett föredrag under rubriken Jag är inte bara polis - jag är människa också.