Resa till Falkenbergsrevy

Resa till Falkenbergsrevyn 13 januari 2019.

SPF på teaterresa

BERGA/RYSSBY
Söndagen den 13 januari var inbokad som teaterresa för många seniorer i Berga- och Ryssby-SPF föreningar. Ryssbybygdens buss ställde upp med två bussar som lätt fylldes med pigga seniorer.Färden startade på förmiddagen och efter ett kort stopp för att sträcka på benen på en rastplats utefter E6:an fortsatte färden till Falkenbergs stadshotell där lunch väntade. Potatisgratäng med kycklingfilé smakade ypperligt. Mätta och med glatt humör startade färden till Falkenbergs stadsteater. Årets upplaga av nyårsrevyn spelades upp under namnet "Uppskruvat". Den var verkligen uppskruvad från början till slut. Målet var att få skratta. En het revy på högtryck. Falkenbergs revy är ingen lokalrevy utan den är vidsträckande. Hela Sveriges nyårsrevy. På hemfärden gjorde deltagarna stopp vid Lizzies Café och Galleri i Holm, respektive Tallhöjden i Simlångsdalen, (108 personer deltog och därför tvingades man att dela på sig). Ryssbybussens chaufför var Gunnar Andersson som informerade om kommande resor under 2019. Resor som för närvarande inte är fulltecknade är Svenskminnen i Tyskland, Norska sydkusten samt resan till Höga kusten. En kortare resa som Ryssbyföreningen gör i februari är resan till Thalia i Alvesta för att lyssna på Örongodis. Båda SPF föreningarna är mycket på alerten med nya aktiviteter som ligger i tiden och det har också märkts på nyrekryteringen i föreningarna.