Upptaktsmöte på Bolmsö

Höstupptaktsmöte den 21 augusti

• Git Persson

Höstupptakt på Bolmsö med Gith Persson.

Den 21 augusti fylldes Bygdegården på Bolmsö med 120 pigga, glada pensionärer från SPF Seniorerna Berga. Ordföranden Thage Andersson hälsade alla välkomna och överlämnade mikrofonen till Gith Persson, tidigare vokalist i bl a dansbandet Wizex. Gith underhöll i en dryg timme med låtar av bl a Siw Malmqvist, Alice Babs och Tova Carson. Melodierna var välkända och Gith fick publiken att glatt sjunga med, ja till och med joddla. Mellan låtarna underhöll Gith med diverse historier som fick åhörarna att skratta gott.
Efter musikunderhållningen bjöds deltagarna på landgång från Lagans Golfklubb och därefter kaffe och bakelse. Thage berättade att vi fått åtta nya medlemmar, som hälsades särskilt välkomna. Han påminde även om kommande program som gemensam lunch på Brunnsgården den 30/8, besök på Räddningstjänsten den 13/9 och medverkan på Lagandagen den 2/9. Bordtennisen startar upp igen liksom bowlingen, boulen och kortspelet. Det togs också upp anmälningar till kalkonmiddagen på Ryssbygymnasiet och resan till Falkenbergsrevyn.
Eftermiddagen avslutades med dragning av lotterierna, där vinnarna valde priser från ett välfyllt vinstbord. Thage tackade alla för trevlig samvaro och avslutade.

Lena Ivarsson