Månadsmöte 2019-04-15

• Thorleif Torstensson

SPF Seniorerna Berga har haft månadsmöte 15:e April för drygt 120 närvarande. Ordförande Erland Andersson hälsade alla välkomna.
Mötet inleddes av att Thorleif Torstensson som på ett proffsigt sätt underhöll oss med ett antal låtar från hans digra repertoar, och däremellan små berättelser om hans upplevelser från hans långa liv i Thorleifs orkester m.m
Därefter väntade gofika.
Ordförande Erland informerade om att Höstens programblad är färdigt en månad tidigare än vanligt, mycket beroende på Föreningsmässan i Ljungby Arena. Bland annat får vi i höst besök av Edward C Johansson, Husfrun på Huseby och Peter Monsler som visar bilder från sin resa från Kina till Sverige på en fyrhjuling.
KPR. Vi upplever och känner att det är lättare för oss med frågor och ev. svar vid möte med Kommunstyrelsen. Nästa möte 6 maj.
Måndagspromenader är aktuellt igen med början 6 maj vid Vidöstern, därefter 13 maj i Äpplanäs och 27 maj till Bolmsö.
Till Teaterresan i Kalmar den 21 juli finns platser kvar för den som vill åka med.
SPF Ryssby anordnar teater från Vissefjärda i Ryssbygården den 22 aug. Samåkning fr. stationen i Lagan
Utbildningar av olika slag har genomförts i Växjö för styrelsefunktionärer.
Styrelsen har beslutat att annonserna till Föreningskontakten införs i Veckobladet på onsdagar som alla får, Smålänningen har ju inte alla.
Det finns platser kvar på Kronobergsdistriktets resor till Tyskland och Norska Sydkusten, kolla på nätet eller ring Erland.
Erland tackade alla närvarande samt dagens funktionärer som arbetat med fika och lotterier.