Månadsmöte 2018-10-15

• Erland Andersson
  • Erland Andersson och Bo Frank
  • Bo Frank

SPF Seniorerna Berga har haft månadsmöte i oktober. Ordförande Erland Andersson hälsade alla välkomna. Dagens gäst Bo Frank inledde mötet med en föreläsning om The Beatles. John Lennon och Paul Mc Cartney som tidigt blev föräldralösa startade bandet i Liverpool 1957. Bandet utökades efter en tid med George Harrison och Ringo Starr. Innan de fick sitt stora genombrott spelade bandet i Skottland och på krogar i Hamburg. Därefter turnerade de i hela världen fram till 1966, sedan producerade de musik i studio fram till 1970 då bandet upplöstes.
Erland informerade om resor under våren 2019. Resan till Falkenbergsrevyn 13 januari gör vi i samarbete med SPF Ryssby, endast ett fåtal platser återstår för att fylla två bussar. Distriktets resa till Holland är redan fullbokad. En resa till Tyskland blir det 13 - 17 maj och Norska sydkusten 8 - 12 juli. Vi gör studiebesök på Sundströms i Lagan 24 samt 31 oktober. En ljusstöpningskurs är bokad i Årshult 7 november.
Programgruppen har planerat föreläsningar och underhållning för våren 2019, vad det blir presenteras på månadsmötet i november. Årets julbord är bokat på Ljungby Arena 6 december, då blir det enligt tradition också ett omtyckt blomsterlotteri.
Kjell Pettersson står till förfogande för föreningens medlemmar som behöver få hjälp med datorer och telefoner.
SPF Seniorerna Berga har tillsammans med Missionskyrkan en hjärtstartare. HjärtLung kommer senare i höst att ha en repetionskurs i hur den fungerar.
Nästa månadsmöte är 19 november då Johan Wirell från Liatorp sjunger från sin breda repetoar och ger oss en försmak av advent och jul. Erland tackade alla närvarande samt dagens funktionärer som bjöd på fika och lotterier. Sist men inte minst gav Erland oss en uppmaning - var rädd om dig, använd reflexer.