Månadsmöte 2019-01-21

• Kånnakören
  • Uno o Rose-Marie Thyrman
  • Mötesdeltagare

SPF Seniorerna Berga har haft årets första månadsmöte. Ordförande Erland Andersson hälsade alla närvarande välkomna. Trots snöfall så kom drygt 110 medlemmar till mötet. Fyra nya medlemmar presenterades. Mötet inleddes av Kånnakören som underhöll med sång, humor och allsång. Av applåderna att döma var det en mycket uppskattad föreställning.
Erland informerade om de aktiviteter som är igång efter nyår. Uno Thyrman och Thage Andersson fick applåder för bouletävlingen de vann i inomhushallen i Berghem. Kortspel fortsätter som tidigare i Slussens lokaler. Är du inte med i någon ativitet ännu så är du välkommen att delta eller prova på boule, bowling eller bordtennis.
Nu har åtta av våra medlemmar deltagit i en kurs i Hjärt- lungräddning. Vi fick en påminnelse om rabattkort Smart senior där Familjens jurist har tillkommit som ett nytt erbjudande, där man bl a kan teckna en framtidsfullmakt. De som är intresserade av frågesport kan redan nu anmäla sig till Hjärnkoll, en tävling i kunskap och äger rum i Alvesta 11 mars. Om det finns tillräckligt antal intresserade av yoga kan vi starta en cirkel i detta under våren.
Det finns några platser kvar till besöket på Ryssbygymnasiet 31 januari där det dukas fram en trerättersmeny. Buss går från järnvägsstationen i Lagan och busstationen i Ljungby, dessutom samåkning i bilar från Lagan.
Valberedningen presenterar förslag av tre nya styrelsemedlemmar på årsmötet i februari.
Erland tackade alla närvarande samt dagens funktionärer som bjöd på semlor och lotterier. Välkomna till årsmöte med parentation 18 februari då det enligt tradition bjuds på smörgåstårta.