Månadsmöte den 20 september

• Christoffer Escoz

SPF SENIORERNA BERGA har haft sitt andra medlemsmöte för hösten i Missionskyrkan Lagan, som har en lokal som ger möjlighet att hålla avstånd.

Christoffer Escoz stod för underhållningen och visade prov på mångsidighet på gitarr och vid flygeln där det blev en boogie woogie. Publiken fick önska låtar och vi fick höra flera klappvänliga godingar. Vi fick också prov på imitation av Olle Jönsson och Christina Lindbergs långkörare ”De sista ljuva åren”

Efter kaffepausen fick vi information om Kronobergsdistriktets Kick Off i konserthuset i Växjö. Förbundsordförande Eva Eriksson medverkar, liksom Ewa Gun Westford, polistaleskvinna från Skåne.

Kalkonmiddag äter vi på Ryssbygymnasiet den 28 oktober, och det blev snabbt fulltecknat. Inomhussporterna bowling, bordtennis och kortspel har kommit igång med många aktiva, liksom boulen som spelas ute eller inne beroende på väder. Måndagspromenaderna återupptas den 11 oktober kl. 09.30 från järnvägsstationen Lagan, och sedan promenerar vi varannan måndag.

Vinstbordet för lotterierna var extra generöst tilltaget. Skördar från trädgårdar och lingontuvor var uppskattade gåvor från medlemmar.

Nästa månadsmöte är den 18 oktober. Då kommer trubadur Tommy Persson från Tolg på besök.